Lesz működő repülőtér valaha a volt Veszprém-Szentkirályszabadjai katonai repülőtéren?
Nem lesz belőle semmi! - Sajnos!
A budapesti lobby nem engedi a konkurenciát!
Minden egyes repülőtér az ő kárukra működne.
Európában a jóval kisebb országoknak is több működő vidéki repülőtere van mint nekünk!
Ferihegy után van a Debrecen Airport, amelyik állandó határnyitású és schengeni minősítésű nemzetközi repülőtér. Onnan minden nap repül a WIZZAIR Londonba, heti kétszer Eindhovenbe, és van egy csomó charter. Utasforgalomban ez a második.
Sármelléket a környerő üdülőhelyek tartják el - úgy ahogy - de pl. télen zárva van. Hévíz vezetésével új stratégiát hirdettek, s így rendszeresen repülik az oroszok, németek.
Pécs-Pogány általában csak tervezget, igazán nagy áttörés nincs. A legdinamikusabban a Győr-Pér fejlődik, mivel az AUDI rendszeres "üzemi járatokat" működtet (jet-ek) - viszonylag alacsony utaslétszám sok landolás mellett.
És ezzel vége is a hazai repülésnek! (Kecskemét katonai, Szolnok inkább helikopteres, Nyíregyháza kicsi)
A szombathelyi nagyberuházás is egy vicc volt; gondolj bele: ki, kik tartanák el azt a repülőteret Bécs, Pozsony Győr-Pér mellett?
Ugyanez a helyzet a többivel is: ki tartja fenn? Az állam mindent Ferihegybe szervez, még Debrecenben van 100 ezer feletti utasszám (ami karcsú) és nincs igazán tovább: nincs fizetőképes kereslet - és ez nagyon lehangoló...
Az is igaz, hogy egy repülőtér - pláne ha schengeni - elképesztően sok, magas műszaki tartalmú beruházást követel meg (határőrség, rendőrség, földi és légi biztonsági rendszerek, tűzoltóság, ILS, radarok, fénytechnika, üzemanyag-ellátás, közlekedés, megfelelő futópálya, hóekék, jégtelenítők, aruszállítók, épületek stb. stb. stb.
Ennek vidéken csak Debrecen felel meg, ott iszonyú pénzeket öltek bele - viszont egész évben üzemel.
Nem valószínű, hogy egy sokmilliárdos beruházást ebben az iparágban vidéken elkezdene az állam! Budapestet fejlesztik - a többi meg megy a levesbe...
Jelenleg ez a helyzet - s ez nem túl rózsás.
#4 Ilyen gondod biztos nem lesz ebben az évszázadban...
Jó, ha Sármellék és Debrecen talpon marad - sajnos...
Állami pénzek nem mennek vidéki reptérre Magyarországon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!