Leszállás előtt mikor pont leér a kerék, kb milyen gyorsan mennek a repülök?
Mindenkit pozitivoztam. Egy átlagos személyszállítóra gondoltam.
"egy laikus"
Utasszállítónál úgy 200 km/hra tenném.
Kis sportrepülőknél jelentősen lassabb.
Az izgalmas az, hogy a mihez képesti sebesség...
Az optimális az, ha a földhöz képesti minél kisebb...
viszont a levegőhöz képesti a határsebesség.
Ezért a gépek szeretnek széllel szemben leszállni mert a levegőhöz képesti határsebesség mellett a földhöz képesti annál kisebb, biztonságosabb.
Még izgalmasabb a dolog, ha a szélsebesség a leszállás irányával szöget zár be azaz nem párhuzamos a kifutóval...
Ilyenkor művészet lehet a leszállás mert ha a kifutó vonalába irányítom a gépet a szél letol fölüle.
Ha viszont a szélirányt kompenzálom -akkor a kifutópályára nem érkezem egyenesen...
Amíg a levegőben vagyok a szélnek kell ellene tartani, mihelyst leértem a kifutó vonalába kell irányítanom a gépet, hogy le ne guruljak róla.
Ez erős oldalszélben érdekes mutatvány ilyenkor van, hogy egy kerékre érkezika gép és van egy kis kelebala mielőtt megnyugszik. Ha nem sikerül akkor bukfenc vagy lesodródás a kifutóról :-)
200 km/h elég kevés egy utasszállítóhoz.
Megnéztem neked szimulátorban, hogy ne beszéljünk itt zöldségeket.
Boeing 737-800NG - 143 knots 30 -as flapsel, vagyis kb. 265 km/h. Budapesten az ilyen méretű gépek a leggyakoribbak kb.180 utas (A320 Family és 737 Family)
Fontos megjegyezni, hogy a nagyobb gépek sem jönnek sokkal többel, sőt sokszor nagyobb gépnek nem csak a gép törzse, hanem a szárnya is nagyobb, így kb nem igényelnek jelentős különbséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!