Hogy van az, hogy Budapestről Bécsbe 64 ezer ft. A repülőjegy?
Elképesztő,egyszer repültem még,tavaly a wizzair-al Eindhovenbe és 28.500 ft volt a jegy,de csak egy útra,mert vissza kocsival jöttünk,Eindhoven háromszor-négyszer messzebb van mint Bécs pedig az itt van a szomszédba és felmerült bennem,hogy most az egyszer repülővel kéne átmenni,mert 40 perc alatt ott van,de elképesztő amilyen drága(austrian airlines) Budapest-Bécs csak oda egy személynek 64.000 ft én azt hittem,ha Eindhovenig 28.500 volt bécsig olyan 8-10 ezerből kijön.
Hogy van ez az egész?
Azért, mert Bécs tranzitreptér. Budapesti kiindulással elég kevesen utaznak bécsi érkezésre.
Márpedig az AA-nak megéri Budapestről Bécsen át interkontinentális járattal repíteni, amelyre a jegy mondjuk 180e Ft.
Így, ha te csak egy Budapest-Bécs utat repülsz le, akkor ezzel kvázi helyet fosztasz meg. Ezért van ez az árazás, mert a légicégnek nem ez a standard út.
Megnézheted, hogy pl. ha Budapest-Bécs-London útvonalon haladnál, olcsóbb jegyárat kapnál, mint ha Budapest-Bécs, vagy Bécs-London útvonalat választanál.
Pont azért, mert az adott légicég profilja a bécsi tranzitálás.
Mert a repjegyet nem "kilóra", a megtett kilométerek függvényében árazzák, hanem sokkal bonyolultabb számítások alapján.
Ahogy előttem írták, Budapestről Bécsbe nagyon kevesen repülnek úgy, hogy nem utaznak tovább. Ha megnéznél egy Budapest-Bécs-Sanghaj repjegyet és egy Bécs-Sanghajt az ár nagy valószínűséggel azonos lenne, tehát lényegében ingyen adnák a Bp-Bécs járatot, hogy elérhesd a nekik jövedelmező sanghajit.
Emlékeim szerint a malév is 25 éve szüntette meg a bécsi járatait, egyszerűen mert kocsival/vonattal/busszal egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb volt kimenni. Főleg ha figyelembe veszed a reptérre ki/bemenetel idejét és a szükséges várakozásokat.
Az is rossz irány, hogy egy másik jegy árából indulsz ki, ha nagyon nekiindulok mondok neked 0,1 ft/km árú repjegyeket is.
A repjegy éra mindig arról szól, mennyit hajlandóak az emberek adni érte.
Eindhovenbe lehetett már 100 forintért is jegyet kapni. Szerinted mennyire reális ebből kiindulva számolni bármit is? :-)
Amúgy ha ugyanarra a célpontra nézed az árakat még akkor sem egységes. Egyik nap több, máskor kevesebb! Tízszeres vagy akár százszoros különbség is előfordul néha.
Menj vonattal, vagy busszal!
Az AA nem fapados, így drágább.
És mivel ilyen rövid utakon nem nagyon van utas, így kevesebb emberen kell szétosztani a repülő üzemeltetésének díját, tehát egy embernek többet kell fizetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!