Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Mennyivel fogyaszt több...

Mennyivel fogyaszt több kerozint egy A-320-as 3 km magasságban egy 10 km magassággal szemben, azonos sebességgel, szélcsendben?

Figyelt kérdés

tegnap 18:31
A kérdező szavazást indított:
2-3%
5%
6-7%
8-10%
11-15%
16-20%
több mint 20%-al fogyaszt többet.
5 szavazat
 1/3 anonim ***** válasza:
100%
Sokkal többet. De lehet hogy 3 km-en nem is tud olyan gyorsan menni mint 10 km-en.
tegnap 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%

"Légellenállás = a jármű sebessége a négyzeten x homlokfelület x Cw érték x 1/2 légsűrűség"

Ha elhanyagolom a hőmérséklet változását a légellenállás változását csak a levegő sűrűsége határozza meg, amely negyede a tengerszinten mértnek (tudom, hogy 3000m van a kérdésben.

Bőven 20 % felett van a megtakarítás.

Ha a pilóta teheti, és a repírányátás engedélyezi a lehető legmagasabb repülési magasságra kér engedélyt.

Hosszú távú repülésnél kezdetben a 100t vagy feletti kerozinnal megrakva még nem tud "fenn járni", ahogy fogy könnyebb lesz, tud magasabbra emelkedni, még később még magasabbra, minél kevesebb fogyasztást akar elérni.

[link]


Dubai SanFrancisco sebesség/magasság/idő diagram, ca. 13 óra repülés után.

Elején 32000 megy neki, végén 39000m. Kék a magasság.

tegnap 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Az állandó sebességű peremfeltétel tévútra vihet.

A fogyasztás (időegységre vetítve) kb arányos a légellenállással. Az viszont nem csak a sűrűségtől függ. Ha vízszintes repülésről beszélünk, akkor a felhajtóerő adott (a gép súlyával egyenlő, különben gyorsulva emelkedni/süllyedni kezdene). Az pedig a sűrűség mellett függ a sebességtől és a felhajtóerő-tényezőtől (meg a szárnyfelülettől, de az állandó). Ha a sebességet fixáljuk, akkor a sűrűséget csak a felhajtóerő-tényező tudja kompenzálni. Vagyis emelkedés után úgy tudjuk változatlan szinten tartani a felhajtóerőt, hogy nagyobb állásszögön repülünk. Az viszont növeli az ellenállás-tényezőt is, az optimális állásszög felett gyorsabban, mint a felhajtóerő-tényezőt. Vagyis nagyobb magasságon változatlan sebességgel repülve akár nőhet is a légellenállás, és vele együtt a fogyasztás.

A valóságban pont a sebesség növekedése a lényeg. Nem azért jó a nagy magasság, mert ott (adott idő alatt) kevesebbet fogyaszt a hajtómű, hanem ugyanakkora fogyasztás mellett nagyobb utat tesz meg a gép (távolságra vetítve tehát csökken a fogyasztás).

tegnap 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!