Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Mi a véleményetek a mai...

Ifj. Moman Ottó kérdése:

Mi a véleményetek a mai Dél-Koreai repülőbalesetről?

Figyelt kérdés
[link]

dec. 29. 13:09
1 2
 1/12 anonim válasza:
38%
Semmi. Lezuhant egy gép. Milyen véleményünk lenne róla?
dec. 29. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Az, hogy mit tudtok róla
dec. 29. 13:45
 3/12 anonim ***** válasza:
65%

Világhálón bármit lehet írni, az igazi igazságot nem tudjuk meg..


Mert ugye abból balhé lesz

dec. 29. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
24%
Ezt is az oroszok lőtték le. Érdekes, hogy ez a sztori is ugyanúgy madárrajjal indul. Micsoda "véletlen" egybeesés.
dec. 29. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim válasza:
50%
#2 Lehet eltévedtél, ez nem a híradó. Ha hírekre vagy kíváncsi, akkor google.com vagy a kedvenc hírportálod.
dec. 29. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
63%
Borzasztó, nagyon sajnálom az áldozatokat és a családjukat.
dec. 29. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
77%
Nem zuhant le. Ahogy a neten meg lehet nézni, mintaszerű landing gear nélküli leszállást produkált az állítólagos madárütközés után a személyzet és ha nincs a túlfutás útjában az a téglafal, akkor valószínűleg mindannyian élve szállnak ki a gépből. Hogy milyen szabályok, törvények vonatkoznak Koreában erre a beépítésre, azt most nyilván vizsgálni fogják, szerintem fejek fognak hullani, de biztos lesz arra irányuló törekvés is, hogy bebizonítsák, a koreai törvényeknek megfelelt a fal odaépítése
dec. 29. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%

A Google-n végzett méréseim alapján a futópálya kb. 2,8 km. Laikusként nekem ez túl rövidnek tűnik, de tévedhetek. A fal attól a jelöléstől, ahol le kell rakni a gépet 260 méterre van. Felszállás helye ettől jóval távolabb van. Ha nincs az a fal, akkor a kerítésnek ment volna ki, ha az sincs, akkor az országútra.


[link]

tegnapelőtt 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
84%

Tevedés A gép a normális leszállási sebességet jóval meghaladó sebességgel landolt, a körülmények ellenére olyan szögben, hogy a géptest nem esett szét, viszont több mint 200 km/h-val csúszott tovább a súrlódást és a légellenállást leszámítva mindenféle üzemszerű fékezes nélkül. A futópálya hossza minden nemzetközi szabványnak megfelel keskenytörzsű repülőgépek fogadásához, ez a hossz nem játszott szerepet a balesetben. A tragédia azért következett be, mert az ütközés pillanatában egy 120km/h-val haladó test ütközik egy szilárd tárggyal és csökken a mozgási energiája pár méteren belül nullára. A legtöbb halálos áldozat már azelőtt meghalt, hogy a gép kigyulladt volna.

A legtöbb repülőtéren a túlfutások lehetséges irányában olyan műtárgyakat építenek be, amik ütközésnél engednek és minimalis sérülést okoznak ha egyáltalán

tegnapelőtt 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
87%

Közben újabb dolgok derülnek ki. A pióták ugyan szépen tettek le a gépet, de nem a földetérésre kijelölt szakaszon, hanem jóval később. Az ütközés pillanatáig a beton végétől 2 másodperc telt el, úgyhogy nem 120km/h-val hanem 240km/h-val (75 illetve 150mph) történt az ütközés. Esélyük sem volt.

Az is kiderült, hogy nem a reptér betonkerítesének ütközött a gép, hanem a localizer antennák alapjának. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a repülőterek mindenütt a világon olyan biztonsági szempontok szerint épülnek, mint nálunk nyugaton. Hát nem. Az ilyen antenna rendszereket nálunk minimális eltéréssel szintbe építik, úgy, hogy a rögzítési pontjuknál az antennák ki vannak könnyítve, hogy egy esetleges ütközés során ellenállás nélkül eldőljenek. Ezen a koreai reptéren úgy gondolták, hogy jó lesz az antennák alá földből pár méter magas dombot összehordani, oszt jónapot.

Az is érdekes, hogy a jobboldali hajtómű jól lathatóan működik de a bal, amin nem látszik sérülés, nem. Fennáll a lehetősége, hogy esetleg nem azt a hajtóművet állítottak le, amit kellett volna. Ha ezért vagy más okból elvesztették a hidraulikát, sem a flapeket, sem a futóművet nem tudták használni. Lehetett volna az APU-val próbálkozni, de az 1-2 perc mire működőképes. Nekik viszont összesen 5 percük volt, 58-kor jelentettek vészhelyzetet, 03-kor már 2 kivételével halottak voltak.

Az is érdekes, hogy ugyanez a gép korábban Kínaba járt és az egyik útján visszafordult vészhelyzetet jelentve. Azóta sem tudni mi volt a hátterben, de a légitársaság nyilván tudja és nem lesznek képesek titokban tartani.

A légiközlekedés világában egyöntetű vélemény, hogy ha nincs ott a localizer antennák alatti domb, egészen más kimenete lett volna mindenek ellenére ennek a balesetnek. Meg esetleg nem kéne repülőteret tervezni olyan helyre, amit 4db vizimadár költő és telelő hely vesz körül közvetlenül

tegnapelőtt 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!