Mi a véleményetek a mai Dél-Koreai repülőbalesetről?
Világhálón bármit lehet írni, az igazi igazságot nem tudjuk meg..
Mert ugye abból balhé lesz
A Google-n végzett méréseim alapján a futópálya kb. 2,8 km. Laikusként nekem ez túl rövidnek tűnik, de tévedhetek. A fal attól a jelöléstől, ahol le kell rakni a gépet 260 méterre van. Felszállás helye ettől jóval távolabb van. Ha nincs az a fal, akkor a kerítésnek ment volna ki, ha az sincs, akkor az országútra.
Tevedés A gép a normális leszállási sebességet jóval meghaladó sebességgel landolt, a körülmények ellenére olyan szögben, hogy a géptest nem esett szét, viszont több mint 200 km/h-val csúszott tovább a súrlódást és a légellenállást leszámítva mindenféle üzemszerű fékezes nélkül. A futópálya hossza minden nemzetközi szabványnak megfelel keskenytörzsű repülőgépek fogadásához, ez a hossz nem játszott szerepet a balesetben. A tragédia azért következett be, mert az ütközés pillanatában egy 120km/h-val haladó test ütközik egy szilárd tárggyal és csökken a mozgási energiája pár méteren belül nullára. A legtöbb halálos áldozat már azelőtt meghalt, hogy a gép kigyulladt volna.
A legtöbb repülőtéren a túlfutások lehetséges irányában olyan műtárgyakat építenek be, amik ütközésnél engednek és minimalis sérülést okoznak ha egyáltalán
Közben újabb dolgok derülnek ki. A pióták ugyan szépen tettek le a gépet, de nem a földetérésre kijelölt szakaszon, hanem jóval később. Az ütközés pillanatáig a beton végétől 2 másodperc telt el, úgyhogy nem 120km/h-val hanem 240km/h-val (75 illetve 150mph) történt az ütközés. Esélyük sem volt.
Az is kiderült, hogy nem a reptér betonkerítesének ütközött a gép, hanem a localizer antennák alapjának. Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a repülőterek mindenütt a világon olyan biztonsági szempontok szerint épülnek, mint nálunk nyugaton. Hát nem. Az ilyen antenna rendszereket nálunk minimális eltéréssel szintbe építik, úgy, hogy a rögzítési pontjuknál az antennák ki vannak könnyítve, hogy egy esetleges ütközés során ellenállás nélkül eldőljenek. Ezen a koreai reptéren úgy gondolták, hogy jó lesz az antennák alá földből pár méter magas dombot összehordani, oszt jónapot.
Az is érdekes, hogy a jobboldali hajtómű jól lathatóan működik de a bal, amin nem látszik sérülés, nem. Fennáll a lehetősége, hogy esetleg nem azt a hajtóművet állítottak le, amit kellett volna. Ha ezért vagy más okból elvesztették a hidraulikát, sem a flapeket, sem a futóművet nem tudták használni. Lehetett volna az APU-val próbálkozni, de az 1-2 perc mire működőképes. Nekik viszont összesen 5 percük volt, 58-kor jelentettek vészhelyzetet, 03-kor már 2 kivételével halottak voltak.
Az is érdekes, hogy ugyanez a gép korábban Kínaba járt és az egyik útján visszafordult vészhelyzetet jelentve. Azóta sem tudni mi volt a hátterben, de a légitársaság nyilván tudja és nem lesznek képesek titokban tartani.
A légiközlekedés világában egyöntetű vélemény, hogy ha nincs ott a localizer antennák alatti domb, egészen más kimenete lett volna mindenek ellenére ennek a balesetnek. Meg esetleg nem kéne repülőteret tervezni olyan helyre, amit 4db vizimadár költő és telelő hely vesz körül közvetlenül
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!