A légitársaságok (spec.: Wizz Air, Ryanair) miért ilyen 𝕼.ák?! 😡
"Ha jobb utasélményre vágysz"
Esetükben nem utasélményről, hanem várakozásélményről/átß@$ás-élményről lehet beszélni.
~
Amúgy az előző komment miért tűnt el?! 😏
"az ő helyükre még mostanáig sem sikerült elég embert felvenniük, ez okozza a késéseket és a káoszt"
Egyszerű : Akkor a vállalaton henyélő kék-öltönyös emberek ne tűzzenek ki annyi járatot; probléma megoldv...
...
Jaj, bocsánat.. igen, ez egy oximoron : kék-öltönyös menedzserek vs. kritikus gondolkodás
👨💼 :: 🤑
Hát... izé... 🤔 nekem valahogy úgy rémlett, hogy a manapság forgalomban levő utasszállítók karosszériájának többsége mono-/diszacharidok helyett kompozit anyagokból készülnek.
Ezek szerint tévednék?
~
🙄
"ne tűzzenek ki annyi járatot; probléma megoldv..."
Így van, és ha nem termeli ki a gép a sokmilliárdos beszerzési árát, csődbe megy az egész bagázs, és megszűnnek a késések. :)
Minden légitársaságnál előfordulnak késések, törlések, főleg ha olyanok az időjárási körülmények. A probléma az, hogy még mindig sokan nem értik, hogy mi a különbség a fapados és a hagyományos üzleti/működési modell között.
A kettő ugyanis nagy mértékben különbözik és a közhiedelemmel ellentétben nem az a lényegi különbség, hogy a hagyományosokon adnak enni (már amelyik, már amikor) és nagyobb a lábtér. Sokan azt gondolják, ha voltak Wizzel Eindhovenben mondjuk százszor, akkor már mindent tudnak a repülésről. A fapados repülésről persze lehet, de annak más a szerepe, a közönsége és a lehetőségek is korlátozottabbak mint a legacy repülésnél.
A fapados cégeknél nem létezik az átszállás intézménye, A-B, C-D, E-F stb. pontok közötti közlekedést biztosít, míg a hagyományosok alapvetően HUB rendszerbe szervezik a működésüket: B-A-C, D-A-E, F-A-G stb., ahol A a HUB, mondjuk a KLM-nél Amszterdam, az Air France-nál Párizs(CDG), a Lufthansánál Frankfurt vagy München, a British Airwaysnél Heathrow stb. Tehát Európa különböző városaiból ráhordó járatokkal elviszik az utast a központi repterükre ahonnan átszállással mehetnek tovább egy távolabbi, vagy egyszerűen másik úticél felé. Tehát, ha például el szeretnék jutni mondjuk Nizzába, akkor mehetek az Air France-al vagy a Wizzel. Nem arról van szó, hogy jómódú vagyok ezért az Air France-al megyek, a csórók menjenek a Wizzel, hanem ha az Air France-t választom, akkor ők előbb elvisznek Párizsba ahol átszállok egy másik gépükre ami elvisz Nizzába. Drágább, hosszabb időben, és át is kell szállnom. A Wizznek van közvetlen járata, másfél óra alatt ott vagyunk, olcsóbb de nyilván a szolgáltatások minősége, az utazóközönség összetétele más. Valljuk be, hogy az emberek nagy többségének a Wizz az ésszerűbb választás. Mert a hagyományos társaságot a legtöbben nem is azért választják, hogy Párizsban átszállva egy vidéki francia városba repüljenek tovább. A tipikus az, hogy Párizsban átszállva repülünk tovább szélestörzsű gépekkel Amerikába, Ázsiába, távoli országokba. Oda, ahová a Wizz, a Ryanair vagy az Easyjet nem jár és soha nem is fog. A hagyományosoknak ebből van a pénzük, nem a Budapest-Párizs járatból, mint a fapadosoknál.
Viszont a magasabb jegyárak, a ráhordó járatok sűrűsége, a professzionális és valóban működő ügyfélszolgálat miatt nagyobb a lehetőségük a korrigálásra. Átfoglalás pl. Mert van átszállás. Mert van több járat is, akár aznap. A fapadosok elindítják reggel 6-kor a gépet és éjfélig folyamatosan zakatol. Nekik meg ebből származik a pénzük. Viszont ebben az erőltetett menetben ha egyszer megcsúszik a járat, egész nap késni fog. És nincs napi több járatuk egy városba nem tudják azt mondani, hogy jó akkor átteszünk a 4 óra múlva induló következő gépre.
Azonkívül, bár tömegközlekedésként gondolunk a repülésre, az nem vonatozás vagy buszozás. Sokkal de sokkal jobban ki van téve az időjárásnak, ahogy az #5-ös írja, ezzel mindig számolnunk kell
9, és ebből az is következik, hogy ne javasoljunk már hagyományost valakinek, aki nem interkontinentális útra készül. Európán belül röpködni, kis távon nyaralójáratokat igénybe venni, nem a hagyományos terepe.
Nem az a jó válasz, hogy akkor 2:30 menetidő helyett utazz 4 órát átszállással dupla pénzért, ha jobb szolgáltatást akarsz. Mert az több szempontból nem lesz jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!