A poggyász kiló szabályozásáról kérdezek. A többi lent?
Légitársaság függő. Ahogy írták, a fapadosok szigorúbbak szoktak lenni, engem a British Airways többször elengedett már "túlsúlyos" poggyásszal fizetés nélkül (pedig már előkészített bankkártyával mentem oda).
(Van, ahol úgy számolnak, ha egy foglaláson van 2 ember, fejenként 20 kg feladottal, akkor elengednek 18+22 kilóval. Van, ahol nem.)
Arra figyelj, hogy 32 kilónál nem lehet nehezebb akkor sem, ha fizetnél érte.
Mindenképp érdemesebb úgy célozni, hogy már eleve alatta legyél, mert a mérlegeknek is van egy tűrési pontossága, nem minden mérleg fogja ugyanannyinak mérni a csomagodat. Ami nálad 1kg többlet, azt a reptéren lehet, hogy nem fogják többnek mérni, de az is lehet, hogy már 3kg többletnek mérik. Emiatt a tűrési pontatlanság miatt is van részben, hogy sok légitársaság rugalmas valamennyire és van hogy egy kis túlsúlyra csak legyintenek.
Viszont mivel ez abszolút azon múlik, hogy a dolgozó, akihez épp odalépsz a reptéren a csomagoddal, mennyire van jó hangulatban, mennyire engedékeny, épp mennyire van tele a hócipője vele, hogy a főnökei piszkálják, hogy nem csinál elég bevételt a súly felárak beszedésével, stb. nagyon nagy a bizonytalanság benne, hogy épp mázlid lesz-e vele vagy sem.
Érdemes alaposan átnézni a csomagodat, hogy biztos tényleg minden nélkülözhetetlen-e belőle, vagy van amit még itthon hagyhatsz.
Azzal viszonylag jól lehet trükközni, hogy 1-2 réteg ruhát magadra veszel csak a beszállás idejére, így a kézipoggyászod is meg tud felelni a méret és súly korlátoknak, meg a feladós is. Amíg nem mész a beszállító sorhoz, addig lehet a kezedben, vagy a kézipoggyászodban, a beszálláshoz felkapod őket, aztán ha már túljutottál a beszállításon, újra leveheted őket.
A feladós poggyászt mindig mérik, sőt ha van feladós poggyászod, akkor sok esetben a kézipoggyászt is lemérik rögtön. Erre is érdemes felkészülni, hogy ne legyenek belőle meglepetések.
Ha többen utaztok, vagy elkísér valaki, akkor érdemes lehet a kézipoggyászon felüli dolgokat, vagy a kézipoggyászból a nehezebb dolgokat rájuk bízni, hogy a kézipoggyász mérésénél se legyen gondod.
A beszállító kapunál már általában nem mérik a kézipoggyász súlyát, sőt még a fapadosoknál is egyre ritkább, hogy akár csak a méretét is mérjék. A személyzet elég rutinos, jobbára csak azokat a táskákat mérik le, amin már ránézésre látszik, hogy túl nagy és nem fog beleférni a keretbe - leginkább a gurulósokat, mert azok kilógó kerekei, fogantyúi hajlamosak fennakadni a mérőkereten. Hátizsákból még a nagyobbakat sem mindig szokták lemérni, így a kézipoggyásznál kisebb lehet a kockázata, hogyha túlsúlyos. Persze érdemes itt is lehetőleg arra készülni, hogy ha mérik és túlsúlyos, akkor mik azok, amiket magadra tudsz venni, hogy mégis átmenjen a táskád a mérésen - vagy különben fizetheted a magas felárat, mert a reptéren fizetve mindig jóval drágább, mint ha eleve olyan súlyú poggyászt veszel, amibe beleférsz.
Arra is figyelj, hogy fapadosoknál egy övtáska, vagy a nyakadban lógó fényképezőgép is külön táskának minősül, ha nem tudod a kézipoggyászba beletenni. A hagyományos légitársaságok mindenben egy kicsit rugalmasabbak szoktak lenni, elnézőbbek az ilyesmivel is, cserébe a magasabb jegyárakért. A fapadosok viszont pont azért olcsók, mert az egészen alapvető dolgokon túl minden másért felárat számítanak fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!