Sokan miért humornak tartják a Sármellék-Los Angeles Közvetlen repülőjáratot?
Tegyük fel, hogy találsz elég fizető utast, aki Magyarországról szeretne LA-be repülni és nekik kényelmesebb Budapest helyett Sármellékről repülni.
Már egy LA - Budapest útvonal is erősen kérdéses, de tegyük fel, hogy ez még megérné.
Sármelléken a leghosszabb futópálya 2500m, a Dreamlinernek 2600 - 2800 méter kell maximális súlynál. Emiatt csak csökkentett terheléssel tudna repülni amitől a jegy drágább lenne mint Ferihegyről.
Szóval már csak kell találni hetente több száz embert, aki annyira Sármellékről szeretne LA-be menni, hogy ezért hajlandó többet is fizetni.
Nem, nem lehetne. Akkor sem, ha lenne elég hosszú futópálya és egyéb infrastruktúra szélestörzsű gépek kiszolgálásához ÉS lenne érdemleges kereslet emellett.
Úgy néz ki, ténylegesen halvány gőzöd sincs arról, hogyan működik a légiközlekedési ipar, ami nem baj, senki sem születik mindenttudással, de akkor kérdezni kell, viszont jól kérdezni sem könnyű. A te esetedben ugye két kehetőség van: 1. vagy egy gyenge humorú troll vagy, vagy 2. tényleg egy olyan fiatal aki a világ megismerésének kezdő lépéseivel küzd éppen.
Szóval a repülés nem úgy működik, mint a busz vagy a vonat.
Alapvetően két működési modellt különböztetünk meg a légiközlekedésben. Egyik a hagyományos (legacy), másik a fapados (ultra low cost) légitarsaságok működési modellje.
A fapados társaságok kizárólag keskenytörzsű gépekből álló homogén gépparkkal rendelkeznek, közvetlen, átszállás nélküli céljáratokat üzemeltetnek olyan desztinációkra ahová többnyire nem járnak a legacy légitársaságok. Praktikus és viszonylag olcsó utazást biztosítanak akkor, ha az uticélod egyben a végállomásod és nem zavar, ha sokszor egy másodrendű reptérre visznek téged.
A legnagyobb európai fapadosok (Easyjet, Ryanair, Wizzair) hatalmas forgalmat bonyolítanak de a legújabb XR (extended range) gépeik is max 7.5 óra repülési időt
biztosítanak, ami valódi távolsági utazást nem tesz lehetővé. Jól látható, hogy nem is céljuk, bőven megelégednek az európai kontinens és közvetlen környezetében "helyijárati" szerep betöltésével. Mert ebből van bőséges nyereségük. Mert a fapadosok nem ismerik az átszállás intézményét(rengeteg pénzt spórolnak ezzel), csak egy tipust és néhány alváltozatát üzemeltetik (jelentősen csökkentve az üzemeltetési és beszerzési költségeket) és folyamatosan a levegőben tartják a TELE gépeiket (hatékonyság) valamint Európán belül NINCS ADÓ a kerozinon, tehát az is költségcsökkentő.
Vannak légitársaságok, melyek keskenytörzsű gépekkel fapadosra hajazó módon is repülnek Amerikába, de ezek egyedi kivételek és csak földrajzi elhelyezkedésük teszi ezt lehetővé. Mennek pl Angliából vagy Portugáliából, de csak az USA keleti partjára. Az Icelandair izlandi légitársaság jár még keskenytörzsűvel az USA nyugati partjáig is, de tessék megnézni a térképen hol van Sármellék és Reykjavik. Megvan? A Norwegian is próbálkozott ilyennel, de belebukott.
Eljutottunk oda, hogy a számunkra elérhető fapadosok semmilyen szempontból sem alkalmasak, sem áll esze águkban Sármellékkből LAX-be repülni.
Az ilyen tipusú repülést a hagyományos légitársaságok végzik vegyes, szélestörzsű gépeket is tartalmazó flottájukkal. Ezek a nagy cégóriások teljesen másképp működnek, mint a fapadosok. Mindegyiknek van egy (vagy két) nagy, központi reptere ahová Európa nagyobb városaiból összegyűjtik az utasokat (úgynevezett ráhordó járatokkal) akik a központi reptéren (HUB) ÁTSZÁLLNAK a szélestörzsű gépre ami viszi őket LA-be, vagy ezer egyéb helyre. Például a British Airways HUB-ja Heathrow London, a Lufthansa Frankfurt és München, a KLM Schiphol Amsterdam, az Air France CDG Paris, az Iberia Madrid stb.
Most a kisebbekre, Swiss,SAS, Finnair, Brussels, LOT, Austrian nem térek ki, korlátozott mértekben működnek HUBként.
Vagyis nincs olyan légitársaság a naprendszerben, amely közvetlen járatot lenne képes üzemeltetni Sármellék és Los Angeles között. A fapadosok nem tudnak és nem is akarnak, a hagyományosok meg előbb elvinnének a központjukba, tehát nem közvetlen járat lenne.
Hagyományos magyar légitársaság viszont egyáltalán nem is létezik a Malév megszűnése óta tehát ez a helyzet, ezért nem lesz és nincs is értelme a közvetlen Sármellék-LA járatnak. Utána jön csak a kifutó, igény stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!