Hogy lehet, hogy a pilóták, légiirányítók stb... baromi jól keresnek, a repülőgépek fenntartása, üzemeltetése rendkívül speciális és felelősségteljes terület, a légiközlekedés nagy biznisz, de a repjegy ára olcsóbb, mint a buszjegy?
Az a tizenkétezer durván kettőmillió forint egy járat esetében. A fapadosok ahol lehet faragnak a költségekből. Pl. nem az utashídhoz állnak be, és nem kérnek lépcsőt (olyan röpcsit üzemeltetnek, amelyikbe be van építve). Mindenért pénzt kérnek, ami máshol benne van az árban.
A járatra rászerveznek, túlfoglalással is. Kiszámítható. Rendes áron meg lehet, félig üresen menne.
A 12000 azért nem az átlagos jegyár, pláne a fizetős extrákat is beleszámolva. Mások lehet, hogy 40000-et is fizettek érte. De igen, gyakran olcsóbb, mint a busz vagy vonat.
Egyébként meg a hatékonyság nagyon fontos. Például kereshetnek jól a pilóták, de nem mindegy, hogy hány utas dobja össze a fizetésüket. Ha 230 utas van a pilóták mögött, akkor az egy utasra eső bérköltség feleannyi, mint ha 115 embert szállítanának.
Az a 12 000-es jegyár sem feltétlen annyi. Sok esetben ha oda-vissza nézed egy héten belül, akkor visszafelé ugyanazon a héten vagy a jövő héten már a háromszorosa, márpedig viszonylag kevés ember repül csak odafelé.
Emellé van, aki fizet a nagyobb poggyászért, szabad ülőhelyért, vesz kaját, stb., nyilván ezek opcionálisak.
Emellé jönnek a büntetések, ha valamit elszúrtál, keményebben nézik, mint a hagyományos légitársaságok.
Egyszerűen annyi embernek megéri, hogy ne 12, hanem 1 óra alatt legyen ott Berlinben, hogy sokkal több fogja ezen a távon a repülőt választani, és minél többen választanak valamit, annál könnyebb az egy emberre jutó részt alacsonyan tartani.
Úgy spórolnak, ahogy csak tudnak.
-Egy fajta repülővel üzemelnek. Ez egyszerűsíti a rendelést (nagyobb tételben talán olcsóbb is rendelni), a karbantartást, a pilóták képzettségét adott repülőtípushoz, stb.
-Az ülések elég tömötten vannak.
-Az olcsóbb reptereket preferálják. Pl. London mellett Luton. Viszont ezek a repterek csődbe is mennének fapadosok nélkül, így a reptér ha akarna sem nyerészkedhet a légitársaságon.
-A repülőtéren nem fizetnek semmiért, amiért nem muszáj. Ezért van az, hogy általában nem a kapu mellé áll a repülő és folyosón sétálsz fel rá, hanem neked kell buszozni, sétálni, stb. mire eljutsz a repülőhöz. Nem tudom még megvan-e, de Wizzairnak Ferihegyen volt az a nagy sátorszerűség benne kordonokkal, és ott kellett egyszer órákat állnom.
-A repülők feszes menetrenddel rendelkeznek. Elmegy Prágából Budapestre, utána Budapestről Londonba, majd Londonból Stockholmba, majd vissza Budapestre, mindezt egy nap alatt. (Ez most csak random példa.) Ezért is késnek gyakran fél napokat.
-A repülésen kívül mindenért fizetned kell. Például ha nem online checkolsz be, már azért is képesek fizettetni.
-Ha bármi probléma adódik (törlik a járatot, fél napot késik a gép, másik időpontra szeretnéd áttenni a jegyet), hát sok sikert ahhoz, hogy ők benyeljenek bármilyen kellemetlenséget, és a te akaratod érvényesüljön!
#5
Az "alázó" már régen nem működik. Teljesen kulturált terminálrész van a fapados járatoknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!