Olyankor mi van, ha egy vihar miatt a repülő nem tud leszállni?
Pl mint amilyen viharok most Angliában voltak.
Köröz egy darabig, vár. Esetleg máshol száll le?
(Utasszállító)
Olyan még nem fordult elő a világtörténelemben, hogy egy gép fenn maradt volna!
Másik repülőtéren száll le!
Vagy leesik...
Azért kérdeztem, mert mi kb 40 percet köröztünk és utána leszálltunk.
Ez a mostani Eunice vihar volt.
Ilyenkor mi alapján döntik el, hogy "várható" a helyzet javulása? Mert pl a meteorológia még szombat reggel is sz*r időt mondott. Mi meg péntek este szálltunk le.
Sok járatot előttünk és utánunk töröltek. Szóval meglepett az is, hogy a miénk letudott szálni.
Vagy ez ilyenkor random?
A random nem jellemző a repülésre!
A repülésmeteorológiai és pályamérési adatok alapján a gép kapitánya dönt arról, hogy megkísérli-e a leszállást?!
Ha menet közben rájön, hogy ez nem jó ötlet, akkor átstartol.
Amugy meg aborted landing is lehetseges, mikor ismet emelkedni kezd es ujbol megkiserli a gep. Szar ugy, ha a kifutopalya extrem helyen van.
A mai eszkozokkel ebbol inkabb olyan baj lehet csak, hogy baromi rossz erzes ott lenni.
Az, hogy mi történik nagyrészt a kapitány döntése.
Arról már szinte mindig előre lehet tudni, hogy a cél reptérnél rossz idő lesz. Ha felmerül, hogy lehet, hogy várakozni kell, akkor már eleve több üzemanyaggal indulnak el.
Ha az időjárás nem megfelelő a biztonságos leszálláshoz, akkor várakozhatnak ("köröznek") vagy kitérő reptérre mehetnek. A kitérő repterekről még felszállás előtt döntenek, nem véletlenszerűen mennek valahova. Az is meg van határozva, hogy milyen üzemanyagszintnél mit lehet csinálni ezek közül, hogy soha ne fogyhasson ki.
Ha az időjárás miatt át kell startolni, attól még elvileg próbálkozhatnak annyiszor, amennyit a rendelkezésre álló üzemanyag megenged*, de általában két átstartolás után mennek a kitérő reptérre, leginkább az emberi tényező miatt.
Európában olyan sűrűn vannak a repterek, hogy sokszor az utasokat földön is el lehet juttatni az eredeti célállomásra.
* Ha egy bizonyos szint alá csökken az üzemanyag akkor kötelezően vészhelyzetet kell a pilótának jelentenie és a kitérő reptérre menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!