Egy túlsúlyos -cca.200kg- személy, milyen feltetelekkel ülhet repülőre, mely légitársaságoknál? Pl. dupla jegyár, felár stb.?
- Aranyat fel lehet vinni a repülőre?
- Persze, lehet.
- És 200 kilót?
- Annyit nem.
- Hát aranyom, te itthon maradsz.
Már réges-rég elavult az utasszállító légitársaságok statisztikai táblázatos normarendszere (férfi normasúly, női normasúly, gyermek normasúly...), ami alapján kiszámítják (megsaccolják) az utas-összsúlyt - mondván, hogy az utasok egyéni méricskélése becsekkoláskor nem lenne etikus, de a feladott poggyászé, és főleg a kézipoggyászé viszont igen, és így megteremtődött a lehetőség, hogy horribilis felárat kérjenek minden plusz dekagrammért. (Aztán csodáxanak, hogy a lomha repcsi a felszállás rohama során majdnem túlfut a pályán, mert alig tud elszakadni a földtől a túlterhelés miatt, ami lényegében a rossz utas-összsúly durva elszámításával jött össze.)
Ez a kézipoggyász extra-megadóztatás pont olyan, mint a klímariogatók által bevezetett karbontax. Nem a kéndioxid, nem a dioxin, nem a merkaptánok után adóznak a léxennyezők, mert annak on-line méricskélése sokkal drágább lenne, mint az átalány-adóztatásukból befolyó összeg, így azokat csak akkor mérik, ha feljelentés érkezik, s ha beigazolódik a küszöbérték feletti kibocsátás, akkor jön a bírság. És most jön képbe a kézipoggyász-analógia: a CO2 kibocsátásnak aránylag olcsó az on-line mérése és műszeres regisztrálása, így az prímán megadóztatható az állandóan fenntartható profitbevétel-növekedés elemi piaci elveinek érvényesítésével és állandóan szem előtt tartásával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!