Utazott már valami First Classon? Milyen volt
Klasszikus economy-business-first felosztás eléggé kihalóban van. A Quantas 1979-ben vezette be a business osztályt és a nyolcvanas években terjedt el az , hogy a first ülések ággyá lettek kihajtogathatóak, a business ülések meg kényelmes fotelek voltak. Majd 1999-ben először a British Airways a business osztályon is kínált teljesen vízszintes ággyá alakítható üléseket és a két évvel későbbi 9/11 támadás hatalmas csapást mért az egész üzletágra és egyre kevesebben akartak fizetni a meglehetősen drága first ülésekért főleg amikor a legnagyobb előnyüket, azt hogy kényelmesen aludni lehessen egy 8-12-16 órás repülőúton sokkal olcsóbban is meg lehetett kapni a business osztályon. Így a business osztály összeolvad a first-tel, a United például BusinessFirst-nek is hívja. Arról nem is szólva, hogy az USÁ-ban mindig is economy és first volt a felosztás, ott a business nem nagyon nyert teret, viszont a first ritkán nyújt olyan szolgáltatást mint egy mai long haul business, olyat meg soha mint egy mai long haul first.
A klasszikus business szerepét meg átveszi a premium economy.
Mivel én kanadai vagyok, itt elég egyszerű hitelkártya trükközéssel rengeteg pontot összeszedni és utána abból business repülőjegyet vesz az ember, hogy tudjon aludni Európába jövet. Nem csak az alvás nagyszerű ebben, hanem a munka is: soha életemben olyan hatékony még nem voltam, mint ezeken az utakon. Semmilyen zavaró tényező nincs, nem hallatszik be a szomszéd vagy az utcazaj, semmi, a repülő moraja egyáltalán nem zavaró, Internet nincs (ma már lassan ez változik), ellátnak étellel-itallal, semmi más nincs, mint a laptopod meg Te.
A megmaradt First osztályokon kevesebb ülés van soronként vagy egyenesen külön kabin, nagyon-nagyon kevés légitársaság esetleg külön ágyat nyújt az ülés mellett és van olyan, amelyik zuhanyt is kínál. Ezek nagyjából megfizethetetlenek, bármilyen trükköt is vetsz be, kevéssé valószínű, hogy unatkozó milliomosok tévedjenek a gyakorira. Azonban ezek alapvetően rettenetesen sok helyet foglalnak és az óriásgépek kihalóban vannak: a Boeing most júliusban jelentette be hogy a maradék 16 gép legyártása után a 747-es gyártását befejezte, az A380-asból is jövőre gördül ki az utolsó. Az új gépek valamivel kisebbek, még a 777x-9 is csak 349-475 főt szállít a 747-es 410-605-tel szemben.
Én utaztam párszor klasszikus First class-on, de a legnagyobb élményem az annál is magasabb volt.
Chongqing-ben éltem hosszú ideig, sokat repkedtem Tokyo-ba, Singapore-ba, Taipei-be. Egyszer egy Chongqing-Singapore, Singapore-Chongqing retúron a Singapore Airlines-szal repültem, Suite Class-on.
Soha olyan repülési élményben nem volt sem addig, sem azóta részem. Mondjuk ha már a világ egyik legdrágább repjegye, legyen is olyan!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!