Miért mennek csődbe a légitársaságok?
Nem igazán értem..
Pár havi bevételkieséstől, amikor ráadásul költségük sincs ezzel arányosan sok, hogy mehetnek csődbe?
A falusi kocsmáros sem megy csődbe pár havi kieséstől vagy csökkent bevételtől.
Ekkora cégek hogy?
Meg mi az, amit itt sokan írtak, hogy nem tudják a pénzeket visszaadni.
De miért nem?
Nekem júniusra van 150 ezerért repjegyem, Ryanair..
Most akkor ha nem lehet majd akkor se utazni akkor ezt majd egyszerűen ellopják vagy mi?
A falusi kocsmáros egyedül van, vagy max egy alkalmazottal. Max a kocsma bérleti díjat kell fizetni, meg magának és az egy alkalmazottnak a bert és annyi.
Egy légitársaságnál több száz, vagy több ezer alkalmazott van. Ha csak erre gondolsz, már megérted.
Költségük sincs?
Az megvan, hogy fizetni kell egy csomó alkalmazottat, fizetni kell a repülőgépek lízingjét, lehet hogy a tárolásukat is, ott van még ezer költség, bevétel meg nuku..?
A falusi kocsmáros ráakasztja a boltra a lakatot, és hazasétál.
Nem megy az osszes legitarsasag csodbe, ahogy az osszes falulsi kocsma sem eli tul. A legitarsasag, aki fel volt keszulve es nem tancolt pengeelen, idoben lep kompetensen, atveszeli a valsagot. Amelyik meg nem, az nem. A falusi kocsma ...
A ... helyere neked kell kiegesziteni a mondatot, ez a hazi feladatod, es meg is valaszoltad a kerdesed. ;D
A légiközlekedésben óriási a fix költségek aranya, amiket akkor is fizetned kell, ha egyetlen percet sem repülsz és nulla jegyet adsz el. Ahol van kellő pénzügyi tartalèk vagy át tudják ütemezni pl a hitelek törlesztését, ott ez nem gond, de ezek ugye erősen függenek a légitársaságtól független tényezőktől is.
Amikor egy cég csődbe megy, az adósságait különböző szempontok szerint a csődeljárást vezetők sorbarakják és egyes hitelezőket, ügyfeleket részben vagy egészben kártalanítanak , másokat nem, mindig az adott országban érvényes törvények mentén döntve erről.
A repülésben a legdrágább az, amikor a földön áll a gép. Ez még rendes üzletmenet mellett is olyasmi, amit minimalizálni kell. Nem véletlen, hogy minden légitársaság elvárja a repteré kiszolgálóktól a gyorsaságot. Fél órás fordulás az elfogadott. Tehát leszállés után fél óra van a kiürítésre, csomagok leszedésére, takarításra, illemhelyek ürítésére stb. és ezen belül tankolás, ellennőrzés, kaja stb. feltöltés, csömegok utasok.
Ahogyan a személyautónak akkor is van költsége, amikor a garázsban áll (hiszen pl. adót akkor is kell fizetni, ha egy év alatt egy centit sem használod), a működéshez a repülőgépek esetén is rengeteg járulékos költség tartozik. A gépek gyakran béretlek, ha nem repül, akkor is fizetni kell. A repülőtérhasználatnak is díja van, amit fizetni kell. Nincs valami saját tárolóhely, ahova elrepülhetnek. De ha lenne, az sem ingyen van. Minimum órizni kell a gépet.
És még nem írtam a fizetésekről, ha elbocsátások lesznek, akkor végkielégítés stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!