Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Miért mennek csődbe a légitárs...

Miért mennek csődbe a légitársaságok?

Figyelt kérdés

Nem igazán értem..

Pár havi bevételkieséstől, amikor ráadásul költségük sincs ezzel arányosan sok, hogy mehetnek csődbe?

A falusi kocsmáros sem megy csődbe pár havi kieséstől vagy csökkent bevételtől.

Ekkora cégek hogy?

Meg mi az, amit itt sokan írtak, hogy nem tudják a pénzeket visszaadni.

De miért nem?

Nekem júniusra van 150 ezerért repjegyem, Ryanair..

Most akkor ha nem lehet majd akkor se utazni akkor ezt majd egyszerűen ellopják vagy mi?


2020. márc. 18. 08:34
 1/9 anonim ***** válasza:
79%

A falusi kocsmáros egyedül van, vagy max egy alkalmazottal. Max a kocsma bérleti díjat kell fizetni, meg magának és az egy alkalmazottnak a bert és annyi.

Egy légitársaságnál több száz, vagy több ezer alkalmazott van. Ha csak erre gondolsz, már megérted.

2020. márc. 18. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
De a bevételük se ugyanaz..
2020. márc. 18. 09:11
 3/9 anonim ***** válasza:
87%

Költségük sincs?

Az megvan, hogy fizetni kell egy csomó alkalmazottat, fizetni kell a repülőgépek lízingjét, lehet hogy a tárolásukat is, ott van még ezer költség, bevétel meg nuku..?

A falusi kocsmáros ráakasztja a boltra a lakatot, és hazasétál.

2020. márc. 18. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
19%
Hát elég nonszensz, hogy milliárdos árbevételű cégek nincsenek felkészülve egy vis majorra azért.
2020. márc. 18. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
92%
A légitársaságok, mint a legtöbb nagy cég, hitelből finanszírozzák a működésüket. Ahhoz, hogy a havi 20millió eurót tudja törleszteni és ki tudja fizetni a működési költségeit, béreket, ahhoz kell kb 50 millió euró bevétel. Ha a működési költsége lecsökken 10 millió euróval, de a bevétele 20 millióval, akkor erősen mínuszban lesz a cég. Egy idő után elfogynak a tartalékai. Embereket nem tud elbocsátani, mert rövid távon nagyon sokba kerül, ha már a hiteltörlesztést sem tudja fizetni, akkor egy vergődős időszak után elindul a csődeljárás.
2020. márc. 18. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
88%

Nem megy az osszes legitarsasag csodbe, ahogy az osszes falulsi kocsma sem eli tul. A legitarsasag, aki fel volt keszulve es nem tancolt pengeelen, idoben lep kompetensen, atveszeli a valsagot. Amelyik meg nem, az nem. A falusi kocsma ...


A ... helyere neked kell kiegesziteni a mondatot, ez a hazi feladatod, es meg is valaszoltad a kerdesed. ;D

2020. márc. 18. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
91%

A légiközlekedésben óriási a fix költségek aranya, amiket akkor is fizetned kell, ha egyetlen percet sem repülsz és nulla jegyet adsz el. Ahol van kellő pénzügyi tartalèk vagy át tudják ütemezni pl a hitelek törlesztését, ott ez nem gond, de ezek ugye erősen függenek a légitársaságtól független tényezőktől is.


Amikor egy cég csődbe megy, az adósságait különböző szempontok szerint a csődeljárást vezetők sorbarakják és egyes hitelezőket, ügyfeleket részben vagy egészben kártalanítanak , másokat nem, mindig az adott országban érvényes törvények mentén döntve erről.

2020. márc. 18. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
76%

A repülésben a legdrágább az, amikor a földön áll a gép. Ez még rendes üzletmenet mellett is olyasmi, amit minimalizálni kell. Nem véletlen, hogy minden légitársaság elvárja a repteré kiszolgálóktól a gyorsaságot. Fél órás fordulás az elfogadott. Tehát leszállés után fél óra van a kiürítésre, csomagok leszedésére, takarításra, illemhelyek ürítésére stb. és ezen belül tankolás, ellennőrzés, kaja stb. feltöltés, csömegok utasok.

Ahogyan a személyautónak akkor is van költsége, amikor a garázsban áll (hiszen pl. adót akkor is kell fizetni, ha egy év alatt egy centit sem használod), a működéshez a repülőgépek esetén is rengeteg járulékos költség tartozik. A gépek gyakran béretlek, ha nem repül, akkor is fizetni kell. A repülőtérhasználatnak is díja van, amit fizetni kell. Nincs valami saját tárolóhely, ahova elrepülhetnek. De ha lenne, az sem ingyen van. Minimum órizni kell a gépet.

És még nem írtam a fizetésekről, ha elbocsátások lesznek, akkor végkielégítés stb.

2020. márc. 18. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Ryanair első körben a márciusi utakra biztosított ingyen át foglalasi lehetőséget. Ezt már az áprilisi utakra is kiterjesztette. Szerintem ha nem javul a helyzet, folyamatosan kínálják majd fel az átfoglalasi lehetőséget.
2020. márc. 19. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!