Kezdőoldal » Utazás » Magyarország » Melyek azok a budapesti...

Melyek azok a budapesti metrómegállók, ahol a peron középen van, pl. a 4-es metrónál asszem az összes, és melyek azok, ahol két oldalon, tehát ha a túloldalra át akarsz menni, akkor kerülni kell, asszem a földalattinál az összes?

Figyelt kérdés

2017. szept. 12. 10:41
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
A 3-as metrónál a Lehel tér és a Nagyvárad tér között az összes megállónál középen van a peron, a 2-esnél pedig a Pillangó utca kivételével mindenhol, ill. a Stadionoknál 2 vágány pluszba keresztezi a peront, mert anno úgy tervetzék, hogy ide fut majd a be a gödöllői HÉV.
2017. szept. 12. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
én azt kérdezem, ahol nincs középen, akkor az összes többi ilyen? És a két vége, a Nagyvárad és Lehet az melyik fajtához tartozik?
2017. szept. 12. 13:30
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Ahol nem középen van, ott két oldalt van...
2017. szept. 12. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

A 2-es metrón a Déli pályaudvar - Keleti pályudvar szakasz mélyvezetésű. Ezek az állomások szovjet tervek alapján középperonos elrendezéssel épültek. Itt az állomásokon három, a vonalinál nagyobb keresztmetszetű alagutat fúrtak egymás mellé. A két szélsőben van az állomási vágány és a hozzá tartozó peron, míg a középső alagút az “utaselosztó” tér, ide érkeznek a mozgólépcsők.

A Stadionok állomás 4 vágányos elrendezésének okát az első válaszban leírták. Ezt az állomást nem fúrták, hanem a felszínről építették, nincs mélyen.

A 3-as metrót már magyarok tervezték. Szakítottak a 3 alagutas koncepcióval. A Klinikák - Nyugati-tér közötti mélyvezetésű szakasznál 5 illetve 6 alagutas elrendezést használtak.

A két szélső alagútban vannak az állomási vágányok, a mellette levő kettőben a peron, és középen egy vagy két alagút fogadja a mogzólépcsőket. Itt a peronok tágasabbak mint a szovjet tervek alapján épültnél. Az építéskor is van egy előnye: a vonali szakaszokon és az állomásokon az alagút kereszmetszete azonos, nem kellett fúrópajzsot cserélni. Csak az állomáson 5-6 alagutat fúrtak egymás mellé.

A Lehel tér és a Nagyvárad tér az “átmeneti szakasz”, már nem mélyvezetésű, a felszínről építették. Itt a vágányok még külön alagútban futnak, a peronok középen vannak.

Az ettől kifelé eső állomásokon a vágányok a felszínről épített téglalap keresztmetszetű közös alagútban vannak. itt már nem nehezedik rá 30 m talaj nyomása, így nem kell a kör szelvény. Ezen a szakaszon a peronok két oldalt vannak.

A Határ úti állomás 3 vágányos, azért, hogy ha havazás miatt járhatatlanná válik a Kőbánya-Kispest végállomás előtti felszíni szakasz, akkor itt is lehessen üzemszerűen visszaforgatni a vonatokat.

2017. szept. 12. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!