Melyik a biztosabb vonat út? A Szolnok - BP-Nyugati vagy a Szolnok - BP-Keleti?
Budapesten fogok tanulni, ezért diákbérletet vásárolnék a MÁV-nál, de ha jól tudom csak EGY viszonylatra lehet.
Azt szeretném megtudni, hogy melyik viszonylatra lenne érdemesebb a diákbérletet megváltani. Hol van a legtöbb felsővezeték-szakadás és baleset? Melyik szakasz esik ki a leggyakrabban? Melyik viszonylaton van általában a legtöbb/legnagyobb késés?
Az iskola kb. ugyanannyi időre van a Keletitől, illetve a Nyugatitól, szóval ez nem számít a képletben. Csak az a lényeg, hogy a legnagyobb eséllyel fel- illetve lejuthassak. (albérlet, kollégium, jó barát és a híd alatt NEM játszik, csak a diákbérlet)
Tehát a lényeg, amire választ szeretnék kapni: melyik diákbérletet lenne érdemesebb megvásárolni? És miért?
Szolnok - Budapest-Nyugati
vagy
Szolnok - Budapest-Keleti
A segítségeteket előre is köszönöm!
Szinte mindegy, melyiken utazol. Kétvágányú, nemzetközi forgalmat is bonyolító villamosított fővonal mindkettő.
Egy vágány járhatatlanná válása vagy felsővezetékszakadás esetén a másik vágányon, váltakozó irányban a hiba elhárításának idejéig tud haladni a forgalom, csak több várakozással jár.
Esetleg a Közlekedésbiztonsági Vizsgáló Szervezet honlapján böngészhetsz, hol szokott kevesebb rendkívüli esemény történni: [link] De nem hiszm, hogy nagy különbség lenne a két vonal között.
Egyébként majd kérdezz már rá a pénztárba, hogy ez működik-e diákbérletnél is, de én felnőtt bérletet veszek Szolnok-Keleti viszonlatra és azt elfogadják a nyugati oldalon is (ugyanúgy 100km), tehát teljesen mindegy és akkor mindig arra megyek ahol éppen megy a vonat.
A Nyugati oldalon (a ceglédi IC csatlakozások miatt) mindig van egy 10-15 perc késés, de mivel ez fix tudsz vele tervezni. A Keleti oldalon megha gubanc van (Rákos és Kőbánya között szinte használhatatlan a felsővezeték, Rákoshegyen havonta valaki a vonatelé ugrik, Tszecsőn rosszak a kitérőváltók, Nagykátán meg a bizber van tönkremenve) akkor minden borul és egy fél napig áll a közlekedés. Ettol függetlenül én a Keleti oldalon szoktam sűrűbben menni, mert azon valamivel kevesebben utaznak és mivel helyböl indul a vonat mindig van rajta ülőhely.
MÁV-START Díjszabás
1.1.6.2.
e)
Ha az utas bérletének viszonylata Budapest-Keleti – Szolnok vagy
Budapest-Nyugati – Szolnok, a bérlet a másik viszonylaton, a 100a és a
120a vonalon utazva egyaránt használható.
f)
Ha a 100a sz. vonalon utazó utas bérletének kiindulási- vagy célállomása
Budapest-Nyugati, a bérlet Kőbánya-Kispest – Kelenföld között is
használható.
Köszönöm a válaszokat, mindenkinek a válasza hasznos volt.
Az említett 1.1.6.2. e) és f) pont tényleg szerepel a díjszabásban, csak nem vettem észre (nem az elején kerestem):
Ezt az állomáson is megerősítették, hogy valóban így van.
Véletlenszerűen választhatsz, hogy a Keletiből vagy a Nyugatiból szóló bérletet veszel, Szolnokig mindkét pályaudvarról utazhatsz (és vissza is). A Nyugatiba tartó vonat ideális esetben kb. 15 perccel hamarabb ott van, mert jobb állapotú a pálya = gyorsabban tud menni, viszont több helyen is megáll. A Keletibe tartó gyorsvonat sehol nem áll meg, ám így is hosszabb a menetideje, mert Újszásztól Nagykátáig kb 50-nel kell mennie.
Amit felejts el, azok a délutáni személyvonatok a Nyugatiból, mert egyszerűen annyian vannak rajtuk, hogy állóhely sem mindig van - főleg Kőbányán szállnak fel sokan. Aztán Cegléd után meg tök üres a vagon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!