MÁV. Több kérdésem is van: valóban ilyen horribilis összegekért lehet utazni? Kerékpár + vonatozás esélytelen? Inkább Volán? Tapasztalatok?
Napi 59 km-t kellene utaznom + állomásoktól/ig kerékpárral mennék.
Már a honlapon sem tetszettek ezek a 5km-re 6000 meg 40 ezres havi bérletek, de láttam pár ezer forintosat is "dolgozó" felirattal. Feltételezem az valamilyen utazási támogatásos munkáltatói szerződésben rögzített dolog, amit akárki nem vehet igénybe.
Gondoltam megkérdezem egy pénztárban, mennyiből jönne ki.
Kapásból 60 km-re kerekített, megmondta, hogy a kerékpárszállítás nem is ingyenes, ha van bérletem, illetve arra minden nap kellene jegyet váltanom. Vagy a pénztáros volt kezdő, vagy a honlapon írnak hülyeséget.
Ráadásul azt hallottam, hogy sokszor nincs is hely a kerékpárnak.
A Volán ára fele annyi, de kerékpár nélkül odáig is bérletet kellene vennem, így is legalább 30ba kerülne.
Van valamilyen olcsóbb megoldás?
Én most megnéztem a honlapjukat, sehol nem írják, hogy ingyenes lenne a kerékpárszállítás. Van most egy akció, hogy szeptemberig lehet hétvégén ingyen szállítani, illetve a kempingeket lehet még ingyen vinni.
A km-eket övezetekben számolják, lényegesen egyszerűbb így kezelni. Ezt a rendszert sajnos el kell fogadni, de ilyen alapon lehetne cm alapú is a számlázás, de még a km alapú is hülyén venné ki magát pl 250 km-es nagyságrendben.
A volánosat nem tudom hogyan és miként nézted, de 60 km-re forintra ugyanannyiba kerül, mint vonaton.
Köszönöm a választ.
Igen, félrenéztem, elég megtévesztően volt megfogalmazva, figyelmesen kell olvasni. ("Vásároljon havi, félhavi vagy 30 napos vasúti bérletet és szállítsa kerékpárját ingyenesen vonatainkon!")
És a volán tényleg nem olcsóbb ha ezt nézem:
ehhez:
Fogalmam sincs milyen volán oldalt találtam meg, van vagy 6 különböző, azon fele ennyi volt az ár.
Ebből az jön le, hogy még kerékpárral együtt is "csak" 52 lenne a MÁV és anélkül 58 a Volán.
Viszont az nem igaz, hogy minden nap jegyet kell venni, mert létezik kerékpáros bérlet:
[link] ?mid=14ef340a545570&chapter=11
Kérdés, hogy ez a gyakorlatban mennyire kivitelezhető.
Egyik reggel felülsz a vonatra, aztán meglátod, milyen állapotok uralkodnak.
Nem tudom, melyik vonalon szeretnél közlekedni, de azért ilyen közepes távú vonalakon nem szokott tumultus lenni.
Amúgy rossz táblázatot néztél a volános linken. Az 58300-as az viszonylatra érvényes bérlet. Vagyis egy általános bérlet, amit bárki használhat, aki felmutatja. Cégeknél volt ez divat, hogy bárki utazhasson azon az úton tőlük. Nyilván ma már inkább elterjedt az autó.
Ami téged érint az lentebb van, a havi bérlet. Az konkrét személyre szűkíti a használhatóságot (rád), ezért olcsóbb is, és pont annyiba kerül, mint a MÁV-os bérlet.
Erre jön még pluszban rá a MÁV-nál a biciklis bérlet, volánnál ez nyilván tárgytalan.
Köszönöm ismét a kiigazítást, de így is tárgytalan a Volán. A MÁV 42, a Volán 49, a bicikli szállítása pedig pont annyi, mint amennyiért bérletet vennék helyette, tehát még mindig a MÁV az olcsóbb. Ellenben a bérlettel a bicikli korlátlanul használható.
Egyéb közlekedési lehetőségek? Alternatív busz/vasút szolgáltatók? Hallottam róluk, de nem tudom pontosan a nevüket. Bár valószínű hogy korlátozottak az útvonalaik és nincs lehetőség ilyen napi szintű közlekedésre.
A havibérlet (buszon és vonaton is) 42.900 forint, amiből elvileg a munkáltatódnak 36.900-at kellene fizetnie. Ha ezt nem teszi (elég jellemző sajnos), akkor érdemes Start Klub Bónusz kártyát venned. Ez egy évre 250.000 forint, azaz havi 20.833 forintra jön ki. Ez viszont nem csak 59 kilométerre, hanem az egész országra érvényes...
A biciklihez a bérletet külön kell megvenni minden esetben (jelenlegi állás szerint), ez 9650 forint és a busz itt esik ki mert azon nem lehet szállítani. A bérletes kedvezmény csak hétvégére vonatkozik, de te gondolom munkába járnál vele, így neked nem játszik.
Igaz az ár, attól függ, mit nézek, hogy kell értelmezni.
Tehát MÁVnál ha 59kmt megyek, akkor a 60-as árat kell néznem, Volánnál viszont az 50,1-60. Így tényleg ugyanannyi.
Igen, munkába járnék, Budapest-Hatvan, és nem térítenék.
Az adott szerelvény/járat személy lenne és elvileg kerékpár jelzéses (hogy ez külön kocsit takar vagy csak kijelölt helyeket, nem tudom). Tehát nem engedhetem meg magamnak, hogy egyik este a peronon aludjak, mert a MÁV azt mondja, hogy nincs több kerékpáros hely. A kerékpár meg túl drága ahhoz, hogy ott hagyjam éjszakára.
Ha erről vonalról van tapasztalatod reggeli és délutáni viszonylatban, az érdekelne!
A Start Klub jó tipp, köszönöm, de elég valószínű, hogy ebből albérlet lesz, mert kb ugyanannyiból jönnék ki, és még utazgatni sem kellene.
Lehet veszek félhavit+kerékpár, aztán meglátom, sikerül-e találni addig.
Köszönöm a segítségeket.
Albival még olcsobban is kijöhetsz.
Vehetsz kemping biciklit már van 8-10 ezertől általában azt viheted ingyen. Vagy veszel valami egyéb olcsót 5ezerért azt ott hagyhatod u-lakattal nem viszi el senki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!