Hétvégén utazom Pestre 2:53-as vonattal. A weboldalon, ahol informálódtam az áll hogy EN (ahová írják, hogy IC, pótjegy vagy helyjegy köteles). Mit jelent ez?
Első hozzászóló: Azzal tisztában voltam, de arra voltam kíváncsi, amit a második hozzászóló írt!
Neki köszönöm a tájékoztatást.
Az EuroNight (rövidítve: EN) egy minőségi éjszakai vonat, amely Európa nagyvárosait köti össze.
Tartalomjegyzék
[elrejtés]
* 1 Története
* 2 Kocsiöszeállítás
* 3 Viszonylatok
o 3.1 Magyarország
o 3.2 Külföld
* 4 Külső hivatkozások
Története [szerkesztés]
Az első EuroNight vonat 1975-ben indult útjára Nagy-Britanniában. A kontinensen EN-vonat azonban csak 1993-ban közlekedett először, amely az EuroCity mintájára az éjszakai komfortos utazást tette lehetővé. 1994-ben már Budapestről is indult EuroNight, a Bázelba közlekedő Wiener Walzer. A Wiener Walzer helyett a kilencvenes évek végén a Zürichsee biztosított összeköttetést Budapest és Zürich között. Néhány évig Berlinbe is közlekedett EN vonat, a Donau-Spree-Kurier.
Kocsiöszeállítás [szerkesztés]
Egy Euronight vonat Németországban
A vonatok általában hálókocsiból, fekvőhelyes kocsiból, étkezőkocsiból és másodosztályú ülőkocsikból állnak. Egyes vonatokon poggyászkocsik és első osztályú ülőkocsik is közlekednek. A kocsik klímaberendezéssel ellátottak. A háló- és fekvőhelyes kocsikban az ár a reggelit is tartalmazza. A vonatokra általában belföldi és nemzetközi forgalomban egyaránt pótdíjat kell fizetni.
Viszonylatok [szerkesztés]
Magyarország [szerkesztés]
Magyarországról Németországba, Svájcba, Olaszországba és Romániába közlekedik EN vonat. A jelenlegi menetrend szerint közlekedik még a Metropol EN vonat, amely Csehországba, Lengyelországba, Fehéroroszországba és Oroszországba is továbbít kocsikat.
A vonatok belföldön helybiztosítás nélküli IC-pótjeggyel vehetők igénybe(ez amondat azóta már lehet, hogy nem aktuális). A Venezia-EN és Ister-EN vonaton nemzetközi forgalomban kötelező a helyjegyváltás.
Külföld [szerkesztés]
Vonat Viszonylat
Ister Budapest–Békéscsaba-Arad–Brassó–Bukarest
Kálmán Imre Budapest–Bécs–Salzburg-München
Venezia Budapest–Zágráb–Ljubljana–Velence
Wiener Walzer Budapest–Bécs–Salzburg-Innsbruck–Buchs-Zürich
Galileo Galilei Budapest–Franstiskovy Lazne/Varsó/Krakkó/Minszk/Moszkva 2008.12.13-ig.
METROPOL Budapest–Berlin Wannsee/Varsó/Krakkó/Minszk/Moszkva/Prága 2008.12.14-től.
Danubius Budapest–Frankfurt 2008.12.14-től.
Vonat Viszonylat
Skandinavia-Night-Expressz Berlin–Malmö
Artesia Stendhal Velence–Milánó–Lausanne–Párizs
Artesia Palatino Róma–Firenze–Lausanne–Párizs
Allegro Tosca Bécs–Villach–Velence–Firenze–Róma
Allegro Don Giovanni Bécs–Salzburg–Villach–Velence
Orient-Expressz Bécs–Salzburg–Karlsruhe–Párizs
Trenhotel Pau Casals Zürich–Genf–Barcelona
Capri Zürich–Genf–Barcelona
Roma Róma–Firenze–Zürich/Bázel
Capri Nápoly–Róma–München
EuroNight Bécs–Nürnberg–München
Jan Kiepura Frankfurt am Main–Hannover–Varsó
Johannes Kepler Bázel–Frankfurt am Main–Drezda–Prága
Capri Nápoly–Róma–München
Trenhotel Francisco de Goya Párizs–Burgos–Madrid
Donau-Spree-Kurier Bécs–Nürnberg–Lipcse–Berlin
Trenhotel Joan Miró Párizs–Limoges–Barcelona
Hans Christian Andersen München–Hannover–Koppenhága
Hans Albers Bécs–Nürnberg–Hamburg
Trenhotel Salvador Dalí Milánó–Perpignan–Barcelona
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!