Ez mi a vagonon?
Korábban utaztam már olyan vonaton, hogy a le-felszálló ajtókat központilag zárták, mielőtt elindult a vonat, és központilag nyitották, megállás után.
Ez szerintem annak a tipusú kocsinak a központi zárszerkezete, ha megnézed, amikor az ajó csukva van, akkor ezek a kerekek kívülre esnek. Persze ez csak tipp.
Akkor a hittérítés után megmondom a megfejtést:
Kézifék kereke.
Amikor a kocsi egyedül, vagy szerelvényben, de megfékezettséget biztosító eszköz (mozdony, vagy külső levegőellátás) nélkül áll, akkor be kell húzni. Jellemzően egy kocsin vagy egy forgóvázra vagy egy forgóváz egy tengelyére hat. Gyakorlatilag a jármű meggurulása ellen véd, de pl ráütközéskor a jármű elindulhat.
Ezért jellemzően páros vagy sima féksarut is szoktak a kerék alá tenni ilyenkor, de az utasítás előírja a kézifék használatát is.
A vészfék az soha nem kerék hanem egy fogantyú jellemzően fejmagasság felett.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!