Miért ennyire Budapest központú az ország? Minden vasút, autópálya, nemz. Repülőtér, hungaroring, nagy plázák. Minden pesten van.
Pest azért nőhetett ekkorára, mert a történelni Magyarország kellős közepént feküdt. Az utakat, a vasutat még Trianon előtt alakították ki, ezen pedig felesleges volt változtatni. Logikus, hogy a legnagyobb nemzetközi repülőtér is a fővárosban van. Vagy hol legyen? Mucsaröcsögén? Tényleg nem értem, miért baj ez.
A Hungaroring is azért van Pest környékén, mert ott van a legnagyobb reptér, és így ott a legkönnyebb megfejni a turistákat. Nem mellesleg a pestiek olyan állatfaj, hogy nem szívesen mozdulnak ki Pestről. Ilyen a pesti mentalitás: "Én fővárosi vagyok, ha valamit akarsz, gyere fel Pestre, de hogy én lemenjek vidékre? Megvagy te őrülve? " A pesti plázák, kórházak, stb. 2,5 millió embert szolgálnak ki. Azért van ennyi szolgáltatás Pesten, mert megéri üzemeltetni. Nyilván minden 10 000 fős kisvárosba nem fognak egyetemi klinikai tömböket rakni...
Ez van, történelmileg így alakult, hogy Pest lett a központ. Lehet ezt szeretni, lehet nem szeretni (én sem szeretem), de változtatni rajta nemigen lehet.
Mert ott élnek a politikusok,és a legtöbb gazdag ember. Mert a pestiek külünbnek tartják magukat a vidlékieknél. Nekik "igényeink" vannak. Erről egy pesti oktatott ki engem.
Ez nem is rédekelne,ha nem a vidékiek adójából fedeznék az igényeiket.
Attól félek,hogy ezután még többet kell Pest oltárra áldozni a vidéknek.
Tarlósnak is nagy tervei/igéretei vannak, Orbán pedig azt mondta,hogy az ország visszakapta Pestet. Ez pedig azt jelenti,hogy a vidék fizessen még többet.
A vidékieknek az lenne jó,hogy visszakapnák vidéket a pestiektől. Fedezze a kiadásait Pest is saját beételeiből,ahogy a vidékieknek is kell.
A fenti irományok -szorri- fele nettó hülyeség.
Azért van így, mert orosz módra a coccializmussal együtt felvettük az orosz centrális irányítást, amihez mindent egy kézben kellett tartani. Ennek, mit főváros, az oroszoknál Moszkva, magyaroknál Budapest lett a központja. Ide fut össze minden. Még az utak is. Nézd meg! Ha valaki Nyíregyházáról megy pl Győrbe vagy Pécsre, kocsival-vonattal kénytelen bejönni Budapestre. Hát micsoda barom dolog ez? Vagy milyen már, hogy az utadon M3-as a belvárosban véget ér, keresztülmész az egész hóbelebancon, ami sokszor még így is rövidebb, mint a körgyűrű-izé könnyed 70 km-e, majd a Hegyalja útról rámész az M7-M1-re... röhej.
"Azért van így, mert orosz módra a coccializmussal együtt felvettük az orosz centrális irányítást, amihez mindent egy kézben kellett tartani."
Ezen jót röhögtem. Miért, szerinted a "coccializmus" előtt nem Pest volt az ország központja, és a legnagyobb város? Elárulom: de. A hatalom központosítását sem az oroszok találták ki, hanem a franciák, és nem ötven, hanem ötszáz éve. Sőt, mi több: én utánanéznék a helyedben, hogy kinek az ötlete volt, hogy ne az ország nyugati végében legyen a főváros (Pozsony), hanem a közepén (Buda). Annyit segítek, hogy a XVIII. századnál kell keresgélni, és nem orosz volt az illető.
Ha négy évig hiányoztál törióráról, és nem tudod, hogy egyrészt mióta főváros Budapest, másrészt gőzöd nincs arról, hogy kinek a találmánya a központi irányítás, akkor így szerintem nagy merészség lehülyézni a másikat.
A kérdés nem az,hogy mióta főváros Budapest,hanem az,hogy mióta vízfej az országon!Csak megjegyzem,hogy nagyon sokáig Pesten sokkal olcsóbb volt a közüzemi szolgáltatás,mint vidéken. Amikor a szemétdíjat bevezették, vidéken nem értették,hogy ezen miért háborognak a pestiek,amikor nekik már évek óta fizetni kellett a szemétszállításért.
Annnak,van igaza,aki a centralizálásról ír!
A főutak majdnem mindegyike a háború után készült ,az autópályák pedig mind a rendszerváltás után. Mindegyik Pestre vezet! Legalább 15 éve van igény egy-nyugat-keleti irányú autópályára,de mindig lesöprik a tervet az asztalról.
Sőt! A háború után néhány évig még létezett polgári repülőtér vidéken is. Pl. Repülős Gizi is légi úton indult beszerző körútjára Debrecenből Pécsre! De ezeken a reptereken a környező országokból is volt rendszeres járat!
Nem ártana néha azokat is megkérdezni,akik már éltek ezekben az időkben!
Csak ezeket a járatokat és reptereket később megszüntették.
Szerintem is hatalmas nagy szégyen, hogy az egész ország Butapest központú. Oké, ami már Pesten van (hidak, építmények, stb.) azt nem lehet onnan elvinni, de ideje lenne végre a vidékkel is foglalkozni és nem Pestre építeni plázát, hanem vidéken munkahelyet teremteni, vállalkozást indítani, termőföldet művelni.
Helyesen gondolkodik, aki azt írja, hogy Butapest oldja meg a saját anyagi gondját a saját bevételéből. A vidék is kénytelen megoldani a sajátjából. Butapest sem rokkanna bele, ha pénzhiány miatt le kellene állítani a BKV-t. Legfeljebb az 'igényes' fővárosiak biciklivel járnának dolgozni egy darabig, amíg az emberek rá nem bírnák a kormányt a lemondásra vagy normális munkára.
Kérdem én, a mi kisvárosunkban nekünk el kellett viselni, hogy a helyi járatok 80%-át leállították tavaly a nyári szünetben? Igen, sajnos el kellett viselni, mivel a város vezetése szerint nyáron mivel a diákok nem járnak iskolába, ezért törvényszerű, hogy mindenki szabadságon van és senki sem dolgozik! Érdekesek ezek a politikusok!
Az itteniek úgy oldották meg ezt a gondot, hogy végleg elpártoltak a volántól, a legtöbben vettek kerékpárt, és azóta is azzal járnak dolgozni télen-nyáron.
Ha a BKV csődbe menne, a BéPestieknek csak gyalogolni kellene. Ha ez megtörténne, egyrészt a kormány tényleg maga alá nézne, másrészt vigyorogva nézném végig az 'igényes' pestiek mindennapi munkába járását! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!