Hogyan kell túrázni?
Természetjáró oldal tele van túra ötletekkel, minden nap feltesznek újabbakat, megnézed melyik esik útba neked.
Előre tervezéshez én ezt használom:
NAprakész útvonalak és infók vannak rajta.
Applikációnak Locus map, mert ingyenes offline térkép van hozzá. GPS alapján be is tájol, művésznek kell lenni ahhoz, hogy eltévedj vele.
Esetleg nézz szervezett teljesítménytúrákat:
Itt egyedül mész de mégis jönnek-mennek mások is, vannak ellenőrzőpontok, stb.
Turista magazin oldalán érdemes szétnézned.
Egy turistatérkép és a turistautak sokat segíthetnek.
Ha találsz egy helyet, érdemes blogokat nézned róla.
A Google térképen az útvonalterv az adott túrához könnyen mutatja az eljutást. A véleményeknél további tanácsokat találsz.
A legtöbb túrán van turistajelzés. Zöld és kék: könnyűek, sárga: közepes, piros: nehéz. Így könnyen el tudod dönteni, merre szeretnél menni.
#6:
A szín nem a nehézséget jelzi.
Inkább a "fontosságot", hierarchiát.
A kék sáv általában több tájegységen átvezető, országos jelentőségű, a piros legalább egy hegységen/tájegységen vezet át, a sárga, zöld pedig helyi jelentőségű turistautak.
De sokszor ezek sem állják meg a helyüket, mert egy Gödöllői kék a maga alig 20 km hosszával nem jelentős túra, vagy a Börzsönyi kék sem vezet több tájegységen.
Míg vannak elég hosszú, több tájegységet összekötő túrák, Közép Dunántúli Piros, Északi Zöld.
8:
Egyébként a teljesség kedvéért ahhoz, amit 6 írt, van ahol tényleg nehézséget jelent a szín, csak nem Magyarországon, hanem Ausztriában. Igaz ott maga a jelzés mindig piros vagy néha sárga, de az irányjelző táblákon van egy pötty, ami kék, piros és fekete lehet, ebben a sorrendben jelölve a nehézséget. A kék könnyű sétaút, a piros már nehezebb, kb. olyanok lehetnek benne, mint Magyarországon a Vadálló köveknél a kaptató, a fekete meg kemény alpesi turistaútvonal, amely gyakran tartalmaz könnyű mászós részeket, néha A-B szintű klettersteiget is. Efölött meg kiírják, hogy hegymászó útvonal vagy biztosított, vasalt út, azaz Klettersteig.
Az itthoni jelzések egyébként a cseh rendszer hazai megvalósítása, a cseh és szlovákhoz képest leginkább abban tér el, hogy nálunk sokkal gyakoribbak a sávtól eltérő jelzések, náluk csak kisebb letéréseknél vannak ilyenek. Érsekesség, hogy pl. a volt jugoszláv országokban nem ilyen van, hanem piros vagy sárga "céltabla" jelek, kivéve Krk szigeten, ahol a csehek csinálták meg a turistautakat, így ott kék, piros, sárga és zöld savok vannak.
Még a színekhez annyit hozzateszek, hogy kékből 3 kategória van. Ugye van az országos kékkör. Aztán van a balatoni kék, ami már inkabb piros kellett volna legyen, mert egytajegység, de mégis kék lett. De van néhány egyetlen hegységet át vagy körbeszelő kékek is, amelyek gyakran a balatonihoz hasonlóan az országos kék egy fajta kiegészítéseként szolgálnak. Aztán van amerre nincs országos kék, és a helyi kék jelzések a zöldhöz és sárgához hasonlóan alárendeltek, a fő turistaútvonal pedig a piros.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!