A Booking-on szeretnék szállást foglalni, kéri a hitelkártya típusát, hitel/debitkártya számát, és a lejárati dátumot, megadható e és ez mennyire biztonságos? Nem terhelik le a számlát?
Folytatásként pedig egy szállodai alkalmazott szemszögéből, ő is biztos hazudik:
"I understand what people wrote here but I think many of them don't know how Booking.com works.
I'm a Hotel manager and in fact I have this concern with the all the confirmation faxes I have at my reception with all credit card details of my customers that came via Booking.com. Booking.com sends us all credit card details from the client - we need to have them to charge the guest for a possible no-show for example, but I wonder if this if safe at all (and unfortunately I know its not)
The credit card data is printed and in the end becomes available to everybody at the hotel reception. One risk is for example an employee with "bad intentions" can just steal this data to buy online, for example, and how can I control this?
At our hotel we are very carefull with this but can Booking.com assure that all hotels will have a good behaviour and will keep the clients credit card data secured? I think that for them is just impossible. And the truth is that also for us is very difficult because we risk that someday, someone from of our staff steals this data from our guests that booked on this website and I wonder if this will be our fault? This is something that worries me for a long time but nothing changed from Booking.com side in this regard."
igen ez az angol nyelvű komment jól leírja, hogy mik a buktatók. Bár arra nem tér ki, hogy hónapokkal-évekkel később is történhet ilyen jellegű visszaélés, amikor már rég nem dolgozik az adott cégnél a szóban forgó recepciós, vagy az ügyfél azóta már kismillió másik szálláson is megszállt. Szóval az emberi tényező a legnagyobb rizikófaktor.
Aki meg fröcsög a bookingra, hogy emailekben küldi a foglalásokat kártyaszámmal annak elárulom, hogy faxon jön át annak aki ezt igényli, mi egyszerűen az extranetből kimásoljuk és csókolom.
Sajnos velem megtörtént a visszaélés és 99,9%-ban biztos vagyok benne, hogy egy bookingos foglalás miatt jutottak hozzá az adataimhoz, mert az a kártya új volt és kizárólag akkor használtam ilyen jellegű fizetésre.
Az is igaz, hogy a kártya adatokat e-mailben elküldik, mert korábban láttam, a kinyomtatott e-mailt CVC számmal, mindennel együtt.
Persze ez lehet akkor is megtörtént volna, ha nem bookingon foglalok, hanem csak simán odaadom a kártyámat a recepción, ahol rögzítik az adatait biztosítékként. Ehhez elég egy rossz szándékú alkalmazott a szállodában. Egyébként egy nagy 3*-os hotel volt Ázsiában.
Ettől függetlenül rengetegszer foglaltam, vásároltam online (más kártyákkal) és ez volt az első eset. Sajnos ezt nem lehet kivédeni, mert a szállodákban mindig elkérnek egy kártyát biztosítékként, így sok ember hozzáférhet illetéktelenül az adatokhoz.
Annyit lehet tenni, hogy azon amit megadsz/odaadsz, nem tartasz sok pénz. Ez mentett meg engem is, így csak kisebb összeghez fértek hozzá.
10, 15, 16 - osok, köszönöm Nektek, hogy időt szántatok a kártyás foglalás megértéséhez (6-os vagyok)
Bizalmatlan voltam én is, kicsinyként nőtt a bizalmam (pl. hogy csak 3 napig tárolják az adatokat) és azóta megjártuk a szállást is. Bookingosok is intézkedtek, megkérdezték a szállástól, mikor terhelik le a kártyát? - s végül nem is lett leterhelve - igaz, időben megjelentünk a szálláson.
Jól éreztük magunkat, minden happy volt és még pénz is van a kártyámon :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!