Kezdőoldal » Utazás » Európa » A Booking-on szeretnék szállás...

A Booking-on szeretnék szállást foglalni, kéri a hitelkártya típusát, hitel/debitkártya számát, és a lejárati dátumot, megadható e és ez mennyire biztonságos? Nem terhelik le a számlát?

Figyelt kérdés
2016. ápr. 4. 10:37
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
61%

Folytatásként pedig egy szállodai alkalmazott szemszögéből, ő is biztos hazudik:


"I understand what people wrote here but I think many of them don't know how Booking.com works.


I'm a Hotel manager and in fact I have this concern with the all the confirmation faxes I have at my reception with all credit card details of my customers that came via Booking.com. Booking.com sends us all credit card details from the client - we need to have them to charge the guest for a possible no-show for example, but I wonder if this if safe at all (and unfortunately I know its not)


The credit card data is printed and in the end becomes available to everybody at the hotel reception. One risk is for example an employee with "bad intentions" can just steal this data to buy online, for example, and how can I control this?


At our hotel we are very carefull with this but can Booking.com assure that all hotels will have a good behaviour and will keep the clients credit card data secured? I think that for them is just impossible. And the truth is that also for us is very difficult because we risk that someday, someone from of our staff steals this data from our guests that booked on this website and I wonder if this will be our fault? This is something that worries me for a long time but nothing changed from Booking.com side in this regard."


[link]

2016. ápr. 4. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
90%
Úgy látom erre nem tud mit mondani az 52%-os, csak lepontozni...
2016. ápr. 5. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

igen ez az angol nyelvű komment jól leírja, hogy mik a buktatók. Bár arra nem tér ki, hogy hónapokkal-évekkel később is történhet ilyen jellegű visszaélés, amikor már rég nem dolgozik az adott cégnél a szóban forgó recepciós, vagy az ügyfél azóta már kismillió másik szálláson is megszállt. Szóval az emberi tényező a legnagyobb rizikófaktor.


Aki meg fröcsög a bookingra, hogy emailekben küldi a foglalásokat kártyaszámmal annak elárulom, hogy faxon jön át annak aki ezt igényli, mi egyszerűen az extranetből kimásoljuk és csókolom.

2016. ápr. 7. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
A fax sem biztonságosabb az e-mailnél...
2016. ápr. 7. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
A booking.com regebben faxon kuldte a kartya adatokat a hoteleknek, mivel biztonsagosabb mint az email. Par eve emailen kildi, de az is encryptelve van es jelszo kell a pdf file megnyitasahoz. A hotelek hozzafernek a booking.comos profiljukhoz hogy ellenorizni tudjak a foglalasokat. Kartya adat max 3 napig lathato az aldalon a becsekkolastol szamitva (ez mar lehet megvaltozott, regebben igy volt). A nagyobb hotelek olyan rendszert hasznalnak ahol a foglalasod automatikusan bekerul a bookin.comrol a hotel redszerebe. A legtobb hotel foglalasi rendszer a kartya adatokat szinten encyptolja, tehat nem lathatja minden hotel dolgozo, valamint torli a rendszer egy ido utan. Viszont emberi hiba mindig lehet, en is vittem be a mi rendszerunkbe ( hotelban dolgoztam) manualisan mindent es szepen bepotyogtem az emberkek kartyaadatait a kartyaolvasoba. Ha latod hogy ugy vettek le penzt hogy nen tudsz rola, szolsz a bankodnak hogy illegalis tevekenyseg van a kartyadon. A bank latja, hogy bevolt e utve a pin kod a tranzakcional vagy sem. Nyilvan ha bevolt, akkor nem kerheted vissza a penzt... szolj ha van meg kerdesed, szallodaztam evekig, recepcion es penzugyon is:)
2016. ápr. 7. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos velem megtörtént a visszaélés és 99,9%-ban biztos vagyok benne, hogy egy bookingos foglalás miatt jutottak hozzá az adataimhoz, mert az a kártya új volt és kizárólag akkor használtam ilyen jellegű fizetésre.

Az is igaz, hogy a kártya adatokat e-mailben elküldik, mert korábban láttam, a kinyomtatott e-mailt CVC számmal, mindennel együtt.

Persze ez lehet akkor is megtörtént volna, ha nem bookingon foglalok, hanem csak simán odaadom a kártyámat a recepción, ahol rögzítik az adatait biztosítékként. Ehhez elég egy rossz szándékú alkalmazott a szállodában. Egyébként egy nagy 3*-os hotel volt Ázsiában.


Ettől függetlenül rengetegszer foglaltam, vásároltam online (más kártyákkal) és ez volt az első eset. Sajnos ezt nem lehet kivédeni, mert a szállodákban mindig elkérnek egy kártyát biztosítékként, így sok ember hozzáférhet illetéktelenül az adatokhoz.

Annyit lehet tenni, hogy azon amit megadsz/odaadsz, nem tartasz sok pénz. Ez mentett meg engem is, így csak kisebb összeghez fértek hozzá.

2016. jún. 21. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

10, 15, 16 - osok, köszönöm Nektek, hogy időt szántatok a kártyás foglalás megértéséhez (6-os vagyok)


Bizalmatlan voltam én is, kicsinyként nőtt a bizalmam (pl. hogy csak 3 napig tárolják az adatokat) és azóta megjártuk a szállást is. Bookingosok is intézkedtek, megkérdezték a szállástól, mikor terhelik le a kártyát? - s végül nem is lett leterhelve - igaz, időben megjelentünk a szálláson.

Jól éreztük magunkat, minden happy volt és még pénz is van a kártyámon :-)

2016. jún. 21. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!