Nyáron autóval mennénk Montenegróba, Horvátországon keresztül. Bosznia Hercegovinan mindenképp át kell haladni?
Mi a gond az áthaladással Neumnál? Ha van útleveletek, akkor max. kicsit várakozni kell majd. Akik a Makarska Riviérát, Korculát, vagy a Peljesacot veszik célba, csomóan Bosznián keresztül utaznak, mert elképesztően szép a táj, időben is ugyanannyi, mint körbemenni. Sokan itt durrantják tele az autót üzemanyaggal, mert majdnem feleannyiba kerül, mit a horvátoknál, élelmiszer árak is jóval alacsonyabbak.
Ha a járványhelyzettel kapcsolatos anomáliák miatt kérdés, akkor minden bizonnyal engedélyezett a tranzitálás ezen a szakaszon, hiszen arra a 10 percre, amíg Boszniában vagytok nem szálltok ki az autóból. Tavaly nyáron is így volt. Ugye a járvány óta Boszniába ismét csak útlevéllel lehet menni, de abban nem vagyok biztos, hogy a Neumi korridoron való áthaladáshoz nem volt-e elég a személyi.
2-3 év múlva fog elkészülni a Peljesac-híd az új autópályával, ami ki fogja kerülni ezt a szakaszt, de addig sem érdemes a Ploce-Trpanj közötti kompra elpazarolni több órát és sok pénzt.
Azt hiszem arra a szakaszra elég a személyiségi de a legjobb ha van útlevél.
Igaza van el előttem szólónak,nem érdemes ki kerülni.
Simán megtankoltok,be vásárolok,esztek egy finom és jóval olcsóbb ételt Boszniában aztán mentek tovább.
Van aki Boszniában eszik,vásárol,tankol,száll meg mert olcsóbb és Horváthba jár átt fürdeni,így is lehet spórolni.😄
Boszniában költekezünk,Horváthba meg nézelődünk.
Hát ha valamelyik horvát kikötő városból autóval hajóra tudsz szállni, és az a hajó elvisz Montenegróba akkor nem kell áthaladnod Bosznián.
U.I.: Már majdnem elkészült a Boszniát tengeren elkerülő híd, ami Dubrovnik-i exklávét köti össze Horvátországgal.
Én is megjártam tavaly nyáron a Balkánt, majdnem 4000 km-t nyomtam le. Ebből 3000 km a boszniai túrák (ebben minden km benne van).
Mi úgy mentünk, hogy torony iránt lefelé egyenesen délre. Mohács felé, majd Eszék stb.
Montenegróba Bosznián keresztül a legegyszerűbb a keleti részen, Tjentište, Gacko felé.
Az a baj Boszniával, hogy az esetek 90%-ában 70-es tábla a max, 80-90 nagyon ritka. Alig van autópálya, száguldozni nem érdemes, mert rengeteg a rendőr, civil autóval is. Ott még sok egyszerű szúrópróba-szerű igazoltatás van, ez szokatlan is volt, Magyarországon ez már alig van.
Továbbá, az utakon állandó a teherforgalom is, szemből is. Aztán, beragadsz valami kamion mögé, akkor a hegyes-völgyes utakon szinte sosem fogod kielőzni...
Egyenes szakasz kevés van, mivel az ország nagy része hegyes, az utak jellemzően a folyók mentén mennek, azok pedig hát kanyarognak rendesen. És a brutál szerpentinekről még nem is beszélve. Szóval, figyelni kell vezetés közben, végig ott kell lenni fejben. Ez nem olyan, mintha az Alföldön az M4-esen beteszed a tempomatot...
De, a táj Svájcot, Ausztriát megszégyenítően gyönyörű, a kaja eszméletlen finom és minden érezhetően olcsóbb, mint a környező országokban (Magyarországot is ideértve).
Én nagyon élveztem, biztos, hogy vissza fogok még menni.
Ahogy mész egyre délebbre, úgy lesz egyre drágább minden.
Nagy adag ćevapi északon, a horvát határ mellett, Kozarska Dubica - 5 KM, lent Neumban 11 KM.
Emberek kedvesek, nyelvtudásról nem tudok nyilatkozni, én tudok szerbül, így ezzel nem volt gond.
Belépés teszttel vagy oltással.
A határon kérték ezeket, viszont, az országban a maszkviselést totálisan telibeszаrta mindenki, elvileg minden belső téren kötelező, de a valóságban kb. mintha fakultatív lenne. 😁
A boltban pl.: még a biztonsági őrön se volt maszk. Ennek én örültem, ki nem állhatom a maszkot.
Ha van még kérdés, írhatsz privátban is, bejártam kb. egész Boszniát.
9#Szia!
Engem érdekelne minden infó,amit csak tudsz meg írhatnád eléggé érdekel a dolog. 🙂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!