A londoni tömegközlekedésben mi a különbség a 'pay as you go cap' és a 'travelcard' között?
Mielőtt még valaki belinkelné a közlekedési vállalat honlapját, alaposan utánanéztem, de a kettő közti különbség számomra nem derült ki.
Egy napi jegy az előbbinél 7 font utóbbinál 13 font körül van, de gondolom nem véletlen, hogy az egyik olcsóbb mint a másik.
Egyéb tanácsokat is szívesen fogadok a londoni közlekedéssel kapcsolatban :)
A pay as you go csupán annyi, hogy feltöltesz egy tetszőleges összeget az Oysteredre, amiből mindig levon valamennyit, ha újabb járműre szállsz fel. Busznál van (asszem) olyan opció, hogy ha fél órán belül váltasz egyikről a másikra, akkor nem vonja le az utazási költséget. £1.50. Ebben az esetben érdemes azt figyelni, hogy mikor van csúcsidő és mikor nem, mert a metrójegy így lehet drágább vagy olcsóbb. Ennél nem számít, milyen zónában közlekedsz. (London 1-6 zónákból áll, ezen kívül és a tramlinkre is extra árat von le.)
A travelcard bérlet. Tetszőlegesen variálható, hogy a hat zónában hogyan használod. Ha csak a belvárosban jársz, akkor érdemes 1-2 zónás bérletet venni, nem csupán egyes zónásat, ugyanannyiba kerül. Zónán kívül extrán ráfizetsz. Ez a metróra, vonatra, földfelettire vonatkozik, a buszos utazás bérlettel minden zónában ingyenes.
Ha valahova gyorsan el akarsz jutni, akkor mindenképpen a metrót ajánlom. Bár 10 különféle vonal van (plusz tramlink, földfeletti és TFL vonat), nagyon könnyű tájékozódni a metrótérképen. Vannak olyan átzsállási lehetőségek, amiket nem ajánlok, mert nagyon sokat kell gyalogolni a föld alatt, ilyen például Green Park vagy Bank/Monument megálló.
Ha átmész az úton, sose menj át taxi előtt, mert ataxi nem fog megállni. A legtöbb autós megáll, akkor is, ha nem a kijelölt helyen mész át, és akkor, amikor zöld van. Zebránál csak a külföldi autósok nem szoktak megállni a gyalogosnak, a britek mindig. A Central Line az egyik leggyorsabb vonal, viszont mindig nagyon sokan utaznak rajta, a Bakerloo a leglassabb. Az Oyster kártyádat tudod használni a Temzén való hajózáshoz is, ha pay as you go van rá feltöltve. Vannak olyan vonalak, amiknek többféle végelállomása van, pl: Northern Line, Distric Line, itt érdemes megénézni, hogy milyen végállomás van kinn a kocsi oldalán. A Distric Line (térképen zöld) sokszor áll perceket megállók között, mivel több vonal is használja a síneket. (Például a Cirle Line, sárga.)
Mivel az első válasz 100%-on áll, és a kérdező nem azt kérdezte, ami a válaszban van, megprobalok en is hozzátenni a dologhoz.
A TFL annyit ír, hogy "If you make several rail journeys, or a mixture of rail, bus and tram journeys in one day, daily capping is better value than buying a Day Travelcard.". De hosszas keresgélés után sem sikerült rájönnöm, hogy az 1 vagy 7 napos tracelcard mivel tudna tobbet (ha már drágább), mint a capping-es tarifa, ha az idézetben szereplő feltételek nem teljesülnek, vagy miért változik a helyzet, ha az idézetben lévő feltételek teljesülnek.
Amennyire én meg tudom állapítani a TFL által közzétett információk alapján, a kérdező jól látja hogy gyakorlati különbség nincs a travelcard és a paypal As you go cap között, az egyik mégis drágább, mint a másik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!