Miért van a Bookingon kizárólag mobilon elérhető ajánlat?
Szoftverfejlesztőként mondom, weboldalt csinálni halál. Támogass egy halom böngészőt, azok különféle nyavalyáit, mindenféle felbontáson működj, és még mobilon is persze, és trükközz ezerféle kis frameworkkel hogy rávedd a sz.ros böngészőt hogy olyan dolgokat csináljon amikre nem volt tervezve. Aztán egy aprót változtatsz rajta és kb szétesik az egész. Ha ez nem lenne elég, egy halódó platform a web, egyre többen csak mobilt vagy tabletet használnak, egyre kevesebb embernek van PCje mert minek.
Ellenben appot írni igazából 2 platformra kell, android meg ios, de lehet már úgy is hogy mindkettőn menjen tisztességesen ugyanaz a kód, hozzáférsz könnyen helyi erőforrásokhoz: fájlok, képek, adatbázis, gps, fényképező, stb. Teljesen kontrollálhatod a képernyőt, vannak notificationök, ujjlenyomatos vagy arc azonosítás jelszó meg egyéb baromkodás nélkül szóval a használónak is kényelmesebb, fizetni is könnyebb, stb stb stb
A webes oldal legtöbbször csak azért van mert még mindig vannak akik használják és egy szükséges rossz és macera hogy még abba is kell fektetni. Gondolhatod hogy a lehető legkevesebbet fognak beleölni mert nem térül meg. Egyre több cég már nem is csinál weboldalt, vagy csak egy annyi minimumot hogy odairányít az appstoreba.
#11:
> és trükközz ezerféle kis frameworkkel hogy rávedd a sz.ros böngészőt hogy olyan dolgokat csináljon amikre nem volt tervezve.
Itt mondjuk nem a böngésző a hibás, hanem a PO és az architekt. Mindezek a szenvedések nélkül is lehet jó weoldalt/webáruházat/stb csinálni és a végfelhasználónak is jobb lesz, mert a végén gyorsabb lesz és rendesen működik minden funkció.
> Egyre több cég már nem is csinál weboldalt, vagy csak egy annyi minimumot hogy odairányít az appstoreba.
Amelyik cégnek nincsen rendes weboldala, az nekem nem létezik, nem vásárolok ott, nagyobb összegű dologra számításba sem veszem őket árajánlathoz. Mondjuk erről az illető cégek nem fognak tudni, mert ezt az appba épített tracker nem látja.
BeefEater: Nem vagyunk egyformák. Amúgy nem egyfolytában csak nézegetek a neten, arra nekem sincs időm, mert mellette még 3 másik dolgot csinálok. Nem minden nap veszek TV-t vagy utazok külföldre.
10: +1
BeefEater: "Amelyik cégnek nincsen rendes weboldala, az nekem nem létezik, nem vásárolok ott, nagyobb összegű dologra számításba sem veszem őket árajánlathoz."
Ebben viszont egyetértünk!
És ezt jó, ha minél több "cégtulaj" olvassa, mert nem csak mi vagyunk így ezzel a dologgal!!!
BeefEater: ez már amolyan vallási meggyőződésnek tűnik nekem, mint anno az Android-iOS, Mac-PC, Windows-Linux ellentétek.
Egy átlag felhasználó nem úgy gondolkodik mint te. Ne magadból indulj ki, hanem nézz körül a nem-szakik között, pl a családodban akár. Szülők, tesók, nagybácsik stb. Se a saját, se a feleségem családjában nincs (már) PC használat igazán. Nálunk szűkebb családban 12 főre jut 2 laptop, az egyik egy apuka cégese amit senki más nem használ, a másik egy tinié aki gyakorlatilag csak gamingre használja. Ezen kívül van 12 mobil meg 4 tablet.
Nekem van 2 laptopom meg egy linuxos gépem, de én ITs kakukktojás vagyok.
Rémálmom amúgy amikor csak weboldala van egy cégnek, azon kell bejelentkezni, nagyítgatni meg kattintgatni mert valahogy sose képesek egy mobil browserben is jól működő oldalt csinálni.
A bookingra visszatérve pont most használtam egy 2 hetes nyaralás lefoglalására, összesen 5 db szállásfoglalással. Weboldalon egy halál lett volna. Üzengetések a tulajokkal, telefonálás, navigáció, fizetés mind a mobilon belül történt, notificationökkel azonnal jelzett minden fontos dologról, pl arról is hogy még egy napom van lemondani mielőtt lehúzzák a kártyámról, stb.
Ez egy weboldallal marha macerás lett volna!
Én rengeteget utaztam életemben, cégesen is és magánban is az elmúlt 20 évben. Volt hogy egy fél év bogarászás kellett egy nagyobb út megtervezéséhez/lefoglalásához! Ha akkor lett volna ez a mai bookingos app, rengeteg időt spóroltam volna meg! Én nagyon jónak tartom és mióta megvan, nem is használom már a webet ilyesmire.
Saját csalódból és ismerősökből kiindulva: Senki nem telepít appokat. Esetleg mobilon nézik a weboldalt, de ennyi.
Saját magamból kiindulva: Ha van 2 rendes monitorom, rendes beviteli eszközökkel, akkor miért egy 15 centis kicsi kijelzőn akarnék mindent elintézni?
Szállásfoglalásnál a tulajnak üzengetni? Eszembe nem jutna, furcsa igényeim meg nincsenek. Ha egy hirdetésben nincsen kiírva minden lényeges információ, akkor foglalok máshonnan, ahol ki van és kész. Ennél az én időm sokkal értékesebb nekem.
Ha mégis kell valakivel külön kommunikálni, akkor arra ott az email. Ebben az a jó, hogy később ha szükségem van rá, akkor könnyű megtalálni (akár a telefonomon is utazás közben, offline), a chat meg vagy megvan vagy nem, vagy le lehet menteni a beszélgetést, vagy nem, vagy lesznek időbélyegek a lementett fileban, vagy nem, stb.
Utazás közben a legfontosabb információk általában nálam vannak kinyomtatva is (kb 2-4 oldalról beszélünk), mert a telefon elveszhet, lemerülhet, stb.
Autóban navigálásra a telefont szoktam használni, de minden hosszabb úton felmerül, hogy vennem kéne egy rendes GPS-t (Tomtom, Garmin, stb), mert igaz, hogy a telefon erre is jó, de az optimálistól messze van.
Miért ne kéne a tulajnak üzengetni? Minimum hogy mikor érkezel, hogy kapod meg a kulcsot, hol parkolhatsz, és szinte mindenhol van valami kis speciális dolog. Pl két hete egy kis középkori stílusú olasz hegyi faluban szálltunk meg az óváros közepén. Kocsival ha simán odamentünk volna, csak bámultunk volna a többszáz eurós büntetés miatt ha nem figyelmeztet a tulaj a behajtási időkorlátozásra. A tűzhely bekapcsolásához a gázcsapot se találtam volna meg magamtól. Most ezen kívül minden rendben volt de máskor előfordult hogy nem működött valami, akkor meg ki másnak szóljunk?
Hotelben is voltunk, ott meg az érkezésünkre voltak kíváncsiak az utolsó pillanatban mert a recepciót korábban akarták bezárni.
Minden kocsimban volt beépített GPS, szinte sose használtam. Frissített térképpel is tele van elavult információval. Egyszerűen nem tudják felvenni a versenyt az online gps-el. Nem beszélve arról amikor éttermet, boltot vagy valamilyen intézményt keresel, pláne ha a nyitvatartásra is kíváncsi vagy vagy fel akarod hívni. Arra a "rendes" GPSek teljesen alkalmatlanok.
Régebben én is nyomtatgattam, de egyszerűen gyakorlatilag soha nem fordult már elő az utóbbi időben hogy nem működött a teló. Autóban magától tölt, lemerülés is elképzelhetetlen. Országhatárokon pár perc kiesés van amíg át nem áll a másik szolgáltatóra, az meg kibírható.
Szerintem ritkán utazol ha még itt tartasz.
#17, szerintem mi nagyon másfajta szállásokat használunk.
A város közepén a behajtási korlátozást mondjuk magamtól is észrevettem volna. Az általad leírt egyéb problémákkal még nem találkoztam, de ha mégis, általában a foglaláshoz van egy telefonszám, vagy a Booking supportja.
Az autókba épített GPS tényleg szörnyű. Volt olyan, hogy T formájú kereszteződésben jobbra kellett menni, ezt helyesen is mutatta, de bemondta, hogy kanyarodjak balra. A telefonos GPS-sel általában olyan szokott lenni, hogy működik (offline térképet használok), aztán például valaki hív. Akkor a telefon app úgy dönt, hogy neki mindenképpen fullscreennek kell lennie (hiába a kormányról vettem fel), utána mivel a telefon app nem tartja ébren a kijelzőt az lezár, szóval a hívás végén nézhetem a jelszavas képernyőt navigáció helyett. De ez csak egy példa volt.
Nyitvatartásra és egyéb adatokra meg nem vezetés közben keresek, mert nem biztonságos és itt illegális is lenne. Akik velem utaznak meg már tapasztaltak annyira, hogy ne bízzanak meg a "friss" térképen lévő információkban. Túl sokszor mentünk bezárt vagy megszűnt étteremhez, mert a Google Maps rosszul tudta. Indulás előtt vagy felhívjuk őket, de legalább megnézzük a weboldalukon.
"Szerintem ritkán utazol ha még itt tartasz."
Attól függ neked mi a ritka :)
Nagyon változatos szállásokat használunk. Nem mindegy hogy üzleti vagy nyaralás, nagycsaládos vagy kicsi, hosszú hétvégés vagy több hetes, repülős vagy kocsis vagy nagy ritkán vonatos. Meg hát a helytől is függ. Pl ez a kis hegyi falu csak airbnb stílusú szállást nyújt, ha lett volna hotel, akkor se mentünk volna oda mert a szállás fele volt az élménynek, olyan volt mintha ott laktunk volna, nem valami arctalan egyenhotelben. Üzleti útra viszont kizárólag hotelbe megyek, vagy a központba vagy a reptérnél, már ha ott alszok egyáltalán, ami egyre ritkább.
Persze hogy a google és társa online mapek is tele vannak rossz információkkal, de még mindig a legfrissebb a lehetőségek közül.
Már a legalapabb Daciaban is van AppleCarPlay integráció meg a samsungos is aminek nem tudom a nevét. Ott nincs ilyen gond. Ha hívnak, OK fullscreenbe jön a hívás de mindig ott a navi ikon amivel egy mozdulattal visszaváltasz a navira. Sose volt ebből gond és a képernyő se lockol. Meg amúgy se a pici teló képernyőt illik használni, arra van a kocsi nagyképernyője.
Nem tudom neked mi a ritka, én évi 5x-6x hagyom el az országot ahol élek magánútra, üzleti útra meg régebben havi rendszerességgel mentem covid előtt, mostanság már csak inkább évi 2-4x.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!