Mennyire lenne bonyolult a letelepedés Japánban repülőgép pilóta szakmával?
Nem vagyok szakmabeli, de amit én hallomásból tudok, az ez∶
A pilóta nem olyan szakma, hogy bebattyogsz egy OKJ képzésre, kijössz a repülôgép-vezetõ engedéllyel, aztán a légitársaságok már adják is alád a Boeinget. Úgyhogy nem, nincs belõle túlképzés. Ha jól tudom, Japánban úgy mûködik, hogy a légitársaság maga választ ki jelentkezôket, akiket kiképez pilótának, maga a kiképzés pedig Amerikában zajlik, ahol van erre hely és felszerelés. Nyilván ez egy idõigényes és drága dolog, ezért nincs felesleges túlképzés. A meglevô pilótákra vigyáznak, mint a hímes tojásra. Pl. fizetett sofôr viszi ôket munkába, nehogy egy koccanásos baleset miatt feltartsa ôket a rendôrség. Gyakran van mindenféle egészségügyi vizsgálat, és pl. tilos nekik síelni járni, meg egyéb veszélyes sportot ûzni, nehogy hirtelen lesérüljön.
Ezért egyáltalán nem esélytelen egy képzett, más légitársaságnál már tapasztalatot szerzett pilótának bekerülni japán légitársasághoz, hiszen sok idõt és pénzt spórolnak vele, ha nem nekik kell betanítani.
De errôl felesleges itt érdeklôdnöd. Ha tudsz japánul, érdeklôdj közvetlenül valamelyik japán légitársaságnál, hogy van-e erre lehetôség, és mi a menete.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!