Szerintetek is sokkal nehezebb lett az utazás, mint Covid idején vagy azelőtt?
Drágább lett, nem nehezebb.
Ennek egyik oka a gyenge forint illetve a nemzetközi szinten magas infláció. A másik a repülésre kivetett mindenféle adók.
A fentebb leírtakon kívül, szerintem a személyzet is a COVID miatti elbocsátások miatt továbbra is kevesebb, mint korábban.
Illetve én úgy látom, egyre többen utaznak, így értelemszerűen már a legtöbb esetben nem kell "olcsón adni" a repjegyeket, ha így is teltházzal mennek a gépek.
Nehezebb mint covid alatt?
Emberhez nem méltó volt amit akkor leműveltek az utasokkal
Bizonyos szempontból könnyebb, mint a Covid alatt, hiszen voltak olyan időszakok, amikor egyes országok teljesen le voltak zárva, az USA például több, mint másfél évig. Oltások felvételére és igazolására voltál kényszerülve, maszkot kellett viselni, nem volt a szállodákban reggeli, és még sorolhatnám...
A légiközlekedés radikális leállása miatt tömegesen hagyták el a munkavállalók az ágazatot és sokan nem tértek vissza az újranyitás után, nehéz volt innen-onnan pótolni őket. Ha Bécsből indulsz egy csomó pultnál ázsiai és arab hölgyek csekkolnak be téged, de Ferihegyen is találkoztam check-innél magyarul nem is beszélő (albán) munkatársnővel. Pilóták, földi kiszolgálók pozíciói is csak lassan telítődnek újra.
Aztán jött a háború, amely energiaválságot okozott, ami könnyen belátható, hogy nem segített visszatérni az olcsó utazáshoz.
Ha arra gondoltál, hogy drágább lett az utazás, akkor igazad van. Tényleg minden drágább lett. A Covid előtt még mentünk New Yorkba Austrian Airlines-al 110 ezer forintért és laktunk Manhattanben $200/éjszaka elfogadható szállodában, de ma már ez nem elképzelhető. Ugyanaz a repjegy most majdnem kétszer annyiba kerül. Nekünk magyaroknak nem segít a forint gyengélkedése sem, de a drágulásban számos egyéb tényező is szerepet játszik. Az infláció nálunk rekord magasságokban járt, de a külföldiek is drágábban utaznak, viszont az eleve magasabb bérek miatt talán nem olyan drasztikusan nehezedett a helyzetük, mint nekünk. Például sokat autózom az USA-ban, és a tankolás árából is lehet következtetéseket levonni: a Covid előtt simán tankoltam $1.75-ért, de ugyanott most már $3-4 körül van egy gallon. Kaliforniában meg $5-6. Most mindegy, hogy átszámítva mennyi (kb. feleannyi mint itthon) de az arányokat lehet látni. A Krogerben a pénztáros hölgy ugyanúgy támogatólag sopánkodik a "grocery" egekbe szökött árain, mint itthon Évike a Sparban.
Az olcsó szállodák is megdrágultak és a légitársaságok is eldöntötték, hogy ragaszkodnak a magas jegyárakhoz. Minden helyet el tudnak adni az infláció ellenére is. Egyrészt még mindig kapacitáshiánnyal küzdenek, viszont (ha nem is a magyarok) a világ úgy utazik, mintha nem lenne holnap. A Covid után az utazási kedv robbanásszerűen tért vissza a légiközlekedésbe.
Azt sem árt szem előtt tartani, hogy a repülés árait sokkal inkább a globális piac helyzete határozza meg, nem pedig a magyarok fizetőképessége.
Tény, hogy ha a többséghez tartozol, akinek infláció alatt korrigálták a bérét, akkor most nehezebb utazásra költeni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!