Kinek miért tetszik a vasút?
Azért mert a kötöttsége - sínek, felsővezeték - ellenére végtelen szabadságot nyújt. A magyarországi vasútak - és minden 1435 mm tengelytávú, helyi közlekedésre rendszeresített közlekedési eszköz pályája - mind átjárhatóak, tehát - elvben, ha a diesel üzemű vagy MÁV pályára alkalmas Kandó rendszerű mozdony húzza - A szegedi 1-es villamos "lábon" eljut Miskolcra vagy Debrecenbe is. Ez az ájárhatóság érvényesül, a volt Szovjetuniót, Finnországot, Spanyolországot leszámítva egész Európára, így a kötöttség ellenére, érként, hajszálérként minden vasútvonal összekapcsolódik, mindenhonnan, mindenhová el lehet jutni. Amíg halad, elsőbbsége van a közúti forgalommal szemben, így a folyamatos haladás a komfort érzetet, a szabadság érzését növeli.
A vonaton fel lehet állni, sétálni lehet - wc is van, ami pszichikai biztonságot nyújt -, és kevés kivételtől eltekintve a mezőkön erdőkön kívül városokat is látunk totálból, illetve ha a vonat áthalad rajtuk, olyan szemszögből tanulmányozhatjuk, mint gyalogosként vagy autósként soha.
A szerelvények jó irányban korszerűsödtek. A gőzvontatású vagy állandóan nyitott ajtajú kocsikban életkortól függően kinek-kinek benne van a múltja, viszont egy piros színű MÁV szerelvényen (Siemens, Stadler vagy Bombadier) utazni, a fenti előnyök megtartása mellett, maga az álom!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!