Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Mi a különbség a napelem...

Mi a különbség a napelem rendszerhez tartozó akkumulátorok és az autóban használatos akkumulátorok között?

Figyelt kérdés
2017. okt. 28. 16:00
 1/5 anonim ***** válasza:

Az egyiket a napelem tölti, a másikat az autó generátora, de egyébként mind a kettő egyforma, különösen az előbbi.

Egyébként nem, mert az autóban elsősorban az önindításhoz használt akkumulátornak más a karakterisztikája mint például egy sziget rendszerben működő akkumulátortelepnek. Előbbinek bírnia kell a több száz amperes lökésszerű igénybevételt.

2017. okt. 28. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
Teljesítmény leadása. Másra vannak tervezve. A napelem akkuja folyamatos egyenletes terhelésre van, az autó nagy hirtelent is bírnia kell. Mindkettőt meg lehet cserélni de az élettartama lecsökken jelentősen
2017. okt. 28. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
A Tesla Powerwall gyakorlatilag egy nagy lítiumion-akkumulátor,ugyanilyet használnak a Tesla autóiban is. A hibrid Priusban már nikkel-hetál-hidrid akkumulátorok vannak a normál autókban pedig ólomsavas akkumulátor van.
2017. okt. 28. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Alapvető különbség, hogy a napelemes rendszerek akkujai un. "tároló" típusú, az autók aksijai pedig "indító" típusúak. Az hogy ez az aksi savas, lúgos, lítium aksik ebből a szempontból irreleváns. A tároló aksit a ciklusszám jellemzi, ami azt jelent hány töltési-kisütési ciklust bír ki egy adott megmaradó kapacitás mellett (általános a 80%). Hogy minél nagyobb legyen ez a ciklus, az aksi lemezei kemények hogy meggátolják a masszahullást, és erősítő rácsokat is tesznek bele. Ezért ezeket az aksikat szokás páncéllemezes aksiknak is hívni. Mivel nem nagyon porózusak a lemezek, ezért nagy a belső ellenállásuk, jellemzően C/10 A a töltő és kisütő áramuk (C=kapacitás). A indító aksik lemezei porózusosak, kicsi belső ellenállással, van masszahullás ami idővel cellazárlatot okoz. Itt a jellemző az indítóáram, ami az aksi kapacitásának 8-10-szerese A-ban kifejezve. Némelyik ítium bírja 40-80-szoros töltő-kisütő áramot is. Ezekért nem alkalmas a gk. aksi szolár alkalmazásra, mert csak 50-80 a max ciklusszáma (szolárnál a minimum a 400), és ezért van az, hogy azonos névlees kapacitásnál a szolár aksi min. kétszer olyan nehéz (meg kétszer olyan drága is)
2017. okt. 29. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszi,hasznos volt.
2017. okt. 29. 14:19

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!