Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Ha valakinek a sarkában...

Ha valakinek a sarkában mennek autóval, az milyen hatással van az elöl haladóra?

Figyelt kérdés

Konkrétan a 'tailgating'-re gondolok (nem tudom magyarban van-e erre konkrét kifejezés), amikor a fogyasztás csökkentése érdekében valaki szorosan rátapad menet közben egy nagyobb jármű hátuljára.

Felmerült beszélgetés közben, hogy oké, a hátsó lehet spórol vele egy kicsit, de ennek az elülső járműre milyen hatása van? Van egyáltalán bármilyen? Neki meg nő a fogyasztása azáltal, ha a hátul menő megtöri az általa keltett légáramot?

Próbáltam a neten választ keresni, de minduntalan csak olyan cikkeket dobott fel, ahol kizárólag a hátsó járműre koncentrálnak, nem az elsőre. Gondoltam hátha itt valaki már gondolkozott ezen korábban :)


2017. febr. 3. 19:23
 1/5 anonim ***** válasza:
Én mindig így megyek. Szinte nem is kell tankolnom.
2017. febr. 3. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
Hat lehet, hogy az elesebb kanyaroknal, pl hegyi utakon az oldal- hatszelet megfogod neki egy kicsit, igy a kormanyzasa egyszerubbe valik es par ml-ert nyerhet. Szerintem ertelmetlen gondolkodni ilyenen, mert pl ha kamion megy elotted a ceg fizeti a benzint szoval nem a folyadekhianyon fog idegeskedni a sofor, hanem, hogy valaki tapad a se*gere, es a fekezesnel nem eleg huszonotszor a visszapillantoba neznie. :D
2017. febr. 4. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Az egyik legnagyobb gyökérség amit el lehet követni autóval. Az ilyennek kívánom, hogy a nagy dög egyszer vészfékezzen és amíg annak csak meghorpad a lökhárítója, addig az ő autójának szarrámenjen az eleje.
2017. febr. 4. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Szirty ***** válasza:
Hát igen, nagyon közel kell haladni mögötte nagyon sokáig, hogy ez a hatás számottevő legyen :)
2017. febr. 4. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Wadmalac ***** válasza:
100%

A kérdés amúgy nagyon jó.


Saját tapasztalatom országúti bringás múltamból, hogy 60-70-es tempó felett nyergesvontatók mögött van olyan pont, ahol olyanok az örvények, hogy gyakorlatilag nem kell hajtani, sőt, "magára húz" a járgány.

Nos itt már olyan örvényben van az ember, aminek visszaforgása tutira befolyásolja a "húzó" jármű légellenállását is, a hátfal mögötti nyomásviszonyokat.


De ez olyan közel van a járműhöz (kb. 4-5 m). hogy azt autóval követve tartani irreálisan közeli. Bringán én legalábbis úgy csináltam, mikor még ifjonti aggyal alulfejlettebb volt az életösztönöm, hogy a "légzsák" szélén tekerve figyeltem a teherautó elé, hogy időben fékezhessek illetve a kocsit kikerülve a féktávom legalább a teherautó mellett meglegyen. Ma is látok sokakat a légzsák közepén, lehajtott fejjel sprintelni, na ennél még a kamikaze-pilóták filozófiája is értelmesebb.


Ahogyan autóval lehet ilyen szélárnyékot kihasználni, az szerintem már csak a követő turbulenciák területe, ott már csak a felvezető kocsi színtiszta veszteségéből nyersz vissza valamit (nem keveset, a Nascar pilóták tudnának mesélni), az elöl haladóra nem hat vissza.


Legalábbis fizikálisan. Mert versenyen pszichikailag meg nagyon.

Bringán kifejezetten fárasztó, mikor valaki bent liheg a szélárnyékomban.

2017. febr. 6. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!