Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » A belsőégésű motorok kb....

A belsőégésű motorok kb. mekkora tengerszint feletti magasságig működőképesek?

Figyelt kérdés
És van-e különbség a szívó és turbó benzines és a dízel között?
2016. aug. 13. 08:29
 1/4 anonim ***** válasza:
44%
dél amerikában a legmagasabb tóhoz gyalog mentek a magyarok, kb 5000m lehtett
2016. aug. 13. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Gugu Gabor ***** válasza:
82%
Ha játszanak a repüllőgépek is akkor aszem 16000m
2016. aug. 13. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

A szívó benzineseknél:

A tapasztalatok szerint a tengerszint feletti magasság 100 méterenkénti növekedésével az elszenvedett

teljesítményveszteség 1%, mivel a magassággal a légköri nyomás és az oxigéntartalom csökken. A turbófeltöltőknél más a helyzet mert a csökkenő külső nyomás nagyobb fordulatot okoz a turbó tengelyen mely több térfogatú levegőt nyom a hengerbe. Egyébként a turbófeltöltőt repülőgépekre találták ki mert ott a magasság változik (evidens) így a motor mindig elég oxigént kap és (relatíve) állandó a leadott teljesítmény.

2016. aug. 13. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 Wadmalac ***** válasza:

Tibetben 1956-ban Csepel teherautók voltak, melyek kompresszoros (tehát feltöltéses) motorral elsőként futottak be egy nagy tételű lehetséges rendelés elnyerési versenyén.

A szívómotoroknak ez már sok volt. 5000 m fölött azok már használhatatlanok. Van egy félig-meddig igaz ökölszabály, hogy a szívómotorok 100 méterenként 1%-ot vesztenek a teljesítményükből.

A második vh. nagy magassági, belsőégésű motoros repülői mind használtak valamilyen feltöltési módszert, kompresszort vagy turbót.


Hogy a szívómotorok esetén a benzin vagy a dízel tűri jobban a ritka levegőt, arról nincs adatom, de erősen gyanítom, hogy a dízel a nyerő, egyrészt magasabb nyomatékú, tehát jobban tűri a teljesítményvesztést, másrészt a gázolaj üzemanyag-levegő keveréke sokkal szélesebb keverék-arány tartományban tud gyors (robbanásszerű) lángfronttal égni, mint a benzin, harmadrészt a kompressziós értékében van jócskán tartalék a kisebb nyomás esetére. Bár szerintem a hidegindításnak állatira rovására megy a dolog.

2016. aug. 15. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!