Két közlekedési eszköz ütközésekor csak a sebességektől függ, hogy hány G hat az utasokra?
A testek környezetének, rögzítésének merevségétől, deformációs képességétől. Nem mindegy hogy betora vagy gumiasztalra esel.
Közlekedési eszközöknél a geometria (pl hol űll az illető a buszon) és hogy van rögzítve. ( a rögzítés rugalmassága is rengeteget számít).
Ha jól emlékszem, tökéletesen rögzített test esetén, amikor a test nem tud elmozdulni éltek már túl 1000g lassulást is kísérletben. Valamelyik tv-n mutatták a kísérletet, hitelesnek tűnt.
Szóval minden a körülményektől függ.
A két jármű tömeg aránya is számít.
Nyilván ha egy fix tömegű testnek ütközik egy kétszer akkora tömegü jármű akkor a G fele akkora lesz ahoz viszonyítva mintha egyenlő tömegüek lettek volna.
1# -> Szerintem az 1000g egy nagy hanta.
Hiába rögzítenek az üléshez megfelelően a gyorsulás leszakítja a belső szerveidet. A vérnyomásra való hatásról nem is beszélve nem is beszélve.
Itt azt irják hogy 14G leszakítja a belső szerveidet és 4-8G-től elájulsz.
Legfőképpen a két jármű tömegének aránya számít. Aztán a két jármű sebességének különbsége.
PLD Hiába mégy 20-al az AIXAM típusú ótvaroddal, ha szemből 130-al beléd rongyon egy PeterBuild. Valszeg a kamionos egy karcolás nélkül száll ki a sértetlen kamionból, míg Te...
Itt már 45G-t írnak:
"Stapp demonstrated that a human can withstand at least 45 g (440 m/s²) in the forward position, with adequate harness"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!