Aki emelt biológiából szóbelizett már leírná mit húzott tételt (2014)?
ezeket gyűjtöttem eddig:
A: hallás-helyzetérzékelés
B: genom, Humán Genom Program, DNS információátadása
A: Sejt membránról minden! Miből áll, feladata, milyen anyag lehet még itt pluszban stb.
B: Ökológiai lábnyom, amiben volt egy nagyon kevés számolós is.
A feladat: EVOLÚCIÓ
(kövület, lenyomat; pontozott evolúció; genetikai kód, DNS homológia; növény és állat nemesítés; géntechnológia+ érv ellene és mellette)
B feladat: ALVÁS ÉS BIORITMUS( bológiai óra fogalma; szövegből ki kellet hámozni 3 bológiai órát; látóidegek kereszteződése feletti mag miért késik; alvás fázisai+mi lesz azzal az emberrel akit állandóan felkeltenek mielőtt elkezd álmodni; alvás funkciója; agytörzshálózat kapcsolata az alvás-ébrenléttel+ állatokon végzet kísérlet; nyugodt légzés nyugodt szívverés és női nemi ciklus)
ozmózis, etológia, fehérjeszintézis domináns és recesszív allélokkal, víz által beflyásolt intrazonális társulás
- sejtmembrán
- ökológiai lábnyom
- gombák
- öröklött betegségek
- populációk jellemzése
- biológiai oxidáció
- fotoszintézis
- etológia; reflexek, tanulás típusai
- légzés
- mohák
- elemi idegi jelenségek
- vérkeringés
-immunrendszer
A tételnek a EVOLÚCIÓT. Miller kísérletét kellet elmagyarázni, felsorolni a növényvilág nagy országait és az állatoknál elmondani, hogy mely törzs volt az ahol áttértek a szárazföldi életmódra.
B tételnek pedig a kenyér története volt és még volt hozzá az erjedésről pár kérdés.
a szén és a foszfor körforgását, hogy hogyan tudja ezt befolyásolni az ember és hasonlók.. A B tételem a véralvadás volt
populáció genetikát meg biológiai oxidációt
szénhidrátokat és az esőerdők pusztulását
A tételem: a tüdőről minden ( elhelyezkedés ,felépítés..) B tételeem: influenza,de legfőképp VÍRUSról kell beszélni...
A: Mutációk
B: Gyapjaslepke
Mutációknál kellett a fogalma, fajtái, javító mechanizmusok, Sarlósejtes vérszegénységet kiváltó mutáció, betegség jellege, tünetei, kapcsolata a maláriával, Down-kórt milyen mutáció hozza létre, betegség jellege, tünetei, milyen embereknél magasabb a Down-kóros gyerek születése.
B: A gyapjaslepkéről volt egy fél oldalas szöveg. Melyik törzsbe és osztályba sorolható be a gyapjaslepke, ennek bizonyítására 2 példát kellett venni a szövegből. Milyen korban a legkártékonyabb, milyen helyet foglal el a táplálékláncban? Mit jelent a szexuális dimorfizmus, erre példát a szövegből. Hogyan talál rá a hím a nőstényre, mi segít ebben? A hím magatartása öröklött vagy tanult? Miért? Mi a lepkék szagló szerve? Miért omlik össze hamar a nagy egyedszámú populációjuk? Milyen stratégista a gyapjaslepke? Mi jellemzi az ilyen stratégista állatokat?
a nemzeti parkokat B tételt (nemzeti park, tájvédelmi körzet, természetvédelmi terület fogalma, erdőtelepítésről szóló törvénycikkek stb)
A: A belső fül és az egyensúlyérzékelés
B: Az anyagcserék fajtái, jellemzői
A: A nefron működése
B: Környezetszennyezés (ózonlyuk, üvegházhatás, savas esők...)
A:ökológiás témakör :nemzeti park ,hazai fás társulások közül a ligeterdő +szukcesszió+ asszpektus B:békák hormonális rendszere erhességről és az ehhez kapcsolódó hormonokra kérdeztek rá..illetve össze kellet hasonlítani a békákat a szalamandrákkal .
A. biológiai oxidáció és az emberi emésztés összehasonlótása
B. Gauze-elv
A tételem nekem az emberi bőr és a növények bőrszövete B pedig az Rh vércsoportrendszer volt voltak benne genetika számolások is.
A:idegsejt. Funkcio mukodes felepites membranpotencialok hormonok
B husvetszigetek. Pollenanalizis degradacio r strategistak erozio stb
A: egysejtűek jellemzése(amőba, papucsállatka, szemes ostoros, kékmoszat)
B: Az elhízás okai és ezek vizsgálata.
Szia :) ma voltam. A szem& látás volt az A-tétel. Milyen kozegeken megy vegig a feny, hova erkezik? Mi a sargafolt, vakfolt? Szurkuleti vaksag.
Btétel a transzgénikus hibridkukoricarol szolt. Szoval a géntechnologiarol voltak kerdesek
3as vagyok.
Az A rész jól ment, a B részben a 2. kérdés volt csak problémás.
5ös vagyok, amiket még végighallgattam: :)
1. Cukorháztartás, cukorbetegség, ehhez a B pókokról szólt, főleg a viselkedésről voltak a kérdések.
2. Génműködés szabályozása: laktóz-operon, jó- ill. rosszindulatú daganatok jellemzése, hormonális állapot hatása a gének működésére
3. Vér jellemzése (plazma, fehérjéi, ionjai, alakos elemek), ehhez a B tétel afrikai állatokról szólt, tehát ilyen populációk kölcsönhatása, az életközösség jellemzése
4. Tüdő, légcsere, belső ill. külső gázcsere, légzés folyamata (izmok működése..)
Én ma voltam a 8.kerületi Vörösmarty Mihály gimiben. A következőket hallgattam végig:
1.A: csontkapcsolatok, B: erjedés
2.A: enzimekről minden, B: hát igazából erre nem tudtam rájönni, de volt kérdés csoportszelekcióról, hasnyálmirigyről és a Gaia elméletről is.
AZ én A tételem az iimmunrendszerről szólt, rákérdeztek a specifikus és nem specifikus immunvedelemre, a gennyképzésre és a védőoltásokra.
A B tétel pedig egy szöveg volt a gyümölcsökről, a válaszokban ki kell térni a biológiai oxidációra és ismertetni kell a növényeknek a kettős megtermékenyítését.
Volt egy kérdés, hogy miért érik meg az éretlen banán gyorsabban, ha érett almák mellé rakjuk.
Összességében kedvesek voltak, próbálták minél jobban előhúzni belőlem a válaszokat. Remélem segítettem ezzel valakinek, sok sikert aki még nincs túl rajta!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!