Csak egy laikus ötlet a tömegközlekedés egyszerűsítésére (? ). Vélemények?
Semmi értelme - ugyanis utána a járművet újra fel kell vinni 40 méter magasra. Az pedig több energiát igényel, mint amennyit kap a lefelé csúszás közben (hiszen van veszteség is).
Vagyis más szóval fogalmazva, éppen lecsúszás közben nem igényelne energiát, de felfelé menetben igen.
Arról ne is beszéljünk, hogy te akarsz építeni a város közepére egy 20-30 emelet magas valamit - brutális anyagigénye lenne, és mint láttuk, még értelme sincs.
Én fiatal koromban sokat gondolkoztam alternatív közlekedési módszereken. A kedvencem az volt, hogy lennének mágnesautók, ami úgy működnek, hogy az autó is körbe lenne véve mágnesekkel, és egy alagút fala is körbe lenne véve mágnesekkel, és akkor a taszítással éppen középen tudna haladni, kormányozni se kéne, vagy csak minimálisan, csak gázt adni az elején :)
Nyilván egymillió plusz egy buktatója van ennek is, de ettől még gondolkodni rajtuk jó dolog. A tiédben is van pár buktató (anyagköltség, veszélyesség, energia, infrastruktúra fenntartása...), amelyik miatt sehogysem érné meg. De ettől még jó gondolkodni rajta :)
Nem te vagy az első, aki ezt kitalálja, és alapvetően nem is hülyeség az ötlet, csak nagyon drága.
"...milyen megoldásokkal lehetne egy 1 órás utat 10 percesre redukálni."
Már megvalósult a közlekedési dugókat elkerülő, gyors, de drága kivitelezésű közlekedés Budapesten. Metrónak hívják.
Kőbánya-Ferenc krt. 12 perc, és ennek majd' felét a megállókban tölti. Tehát kevesebb megállóval (vagy expressz járatokkal?) igen gyors lenne.
Annyi előnye lenne, hogy a "bobok", és az utasok felemelésére elektromos energiát energiát lehetne használni.
A hátrányokat már elmondták a többiek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!