Mi a halálért van ilyen alacsony elfogadottsága a földrajznak?
Egyszerűen nem hiszem el, hogy egy nemzetközi gazdálkodás szakon (én a BCE-GTK-ra mennék), de az egész gazdálkodástudományi karon, nem érettségi tárgy a földrajz. Az egész 10-es földrajztanagyagot egy az egyben leadják az egyetemen is -édesanyám is ide járt, és több ismerősömtől is tudom- de még sok természetföldrajzi anyagot is kérnek, ilyeneket mint az ásványkincsek bányászata, ami színtiszta földrajz. Megkockáztatom, a földrajznak van a LEGTÖBB köze ehhez a témához és mégsem érettségi tárgy. Nevetséges. Aki járatos ebben a témában, mondja már el hogy ez miért van, könyörgöm.
(Azért is pampogok ennyire, mert nagyjából most világosodott meg, hogy a 100%os középszintű érettségim nem lehet az érettségi pontjaim között. Se az OKTVm, ahol ugyanúgy szereztem volna pluszpontokat, nagy valószínűséggel, mivel az első kör után 8. helyen állok, és viszonylag reális a kép, nem hiszem, hogy harmincból kicsúsznék.)
És hogyan lehetne ezeknek az idióta elmebetegeknek, akik ezt kitalálták, hogy ne fogadják el, megváltoztatni a véleményét, és esetleg elfogadják? (Tudom, nem egy ember miatt fogják, de ha racionálisan gondolkodunk, már rájövünk, hogy ezzel senki sem veszít, de egy elég logikus lépés lenne.)
Nézd át a földrajztudományok kutatási területeit, a gyakorlati témaköröket, majd a középiskolák tananyagát.
Hogy legyen összehasonlítási alapod, tedd meg ugyanezt mondjuk kémia, vagy fizika témakörben.
Máris rá fogsz jönni a megoldásra. A középiskolai képzés nem tartalmaz olyan specifikus ismereteket e tárgyból, amelyeket érdemes feltételül szabni az egyetemre jutáshoz. Sokkal pontosabb képet kapnak, ha a földrajzi területekre jelentkezőktől általános természettudományos ismereteket vizsgálnak. Ez például egy ok.
De egy felsőbb iskolába jutás feltétele és a téma elfogadottsága két különböző dolog, lényegében - ez esetben - független dolog.
Az utolsó két válaszolónak köszönöm, valamilyen szinten egyetértek velük, azonban azért hadd cáfoljak én is:
"A középiskolai képzés nem tartalmaz olyan specifikus ismereteket e tárgyból, amelyeket érdemes feltételül szabni az egyetemre jutáshoz."
A nemzetközi gazdálkodás szak, amire én szeretnék menni bemutatkozásából idézek:
" A képzés alatt a hallgatók megismerkednek a nemzetközi gazdasági és piaci folyamatokkal, az EU működésével, a globalizációs folyamatok regionális hatásaival, a nemzetközi kereskedelempolitika célkitűzéseivel, a nemzetközi pénzügyek technikájával, törvényszerűségeivel, Magyarország külgazdasági folyamataival, főbb piacaival. "
Emellé írnám a 10.es földrajzkönyvem fejezetcímeit.
1) Világgazdasági folyamatok: Gazdasági élet szerkezete, mutatói, Világgazdaság globalizációja, Transznacionális vállalatok világa, Pénz,pénz,pénz, az adósságválság, középpontban a regionális gazdasági integrációk
2) A gazdasági élet szerkezetének átalakulása
3) Régiók, országcsoportok, országok a világgazdaságban: USA - Amerikai gazdasági erőtér, EU (minden mennyiségben), Ázsiai centrumok, Japán, India, Kína, Közel-kelet.
4) Magyarország az új évezred elején: A rendszerváltás gazdasági hatásai, Gazdaságunk ágai: ipar, szolgáltatások, mezőgazdaság - ezen belül energiagazdaság, turizmus, gépipar, vegyipar.
Szóval összegezve, nem értek azzal egyet, hogy a középiskolai anyag nem tartalmaz olyan speciális ismereteket. Hát hogy a csudába nem lenne benne. Amit tizedikben tanulunk, részben arra alapszik az egész. Mégegyszer mondom, édesanyám is ide járt, és ő is látta a földrajzkönyvem, és ő mondta, hogy ő ezeket egyetemen tanulta. Nem értem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!