Honnan van elektromos áram olyan nagy nagy méretű hajón, mint ami most felborult?
Vannak atommeghajtású hajók, de jellemzően nem az ilyen cirkálók azok. Azokon a hajókon használják ezt a megoldást, amiknek nagyon hosszú ideig kell vízen lenniük tankolás nélkül. Ezek jellemzően a jégtörők, a repülőgép-hordozók és a rakétahordozó tengeralattjárók. Kereskedelmi hajóknál ritkán alkalmazzák, mert nem jó játék boldog-boldogtalannak eladni a félig-meddig haditechnikának számító atomreaktorokat.
A hajók hajtását jókora belső égésű hőerőgépek végzik: kétütemű dízelmotorok vagy gázturbinák. Ezeken kívül szoktak lenni kisebb segédgépek, amik a főgépet (ezt a nagy büdös motort) melegen tartják, segédkeznek az indításban vagy épp álló főgép mellett kiszolgálják a segédüzemeket (hidraulika, elektromos hálózat, stb.).
Ha jól tudom, ezek a segédüzemi gépek is tudnak termelni elektromos áramot, bizonyos helyzetekben ezek szolgáltatják az elektromosságot, de ha hosszabb útra megy a hajó, akkor a főgépről hajtanak egy éktelen méretű generátort, ami villannyal látja el a hajót. Ennek az az oka, hogy kedvezőbb lehet az üzemanyag-fogyasztás, ha a segéddízelek majdnem mind állnak és csak a főgép megy.
Akkumulátorok is vannak, mert muszáj valamiben tárolni az elektromos energiát. De nem úgy kell elképzelni, hogy induláskor feltöltik, aztán érkezésig arról megy minden.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!