Mi a szabadenergia a termodinamikában? Állapotfüggvény a szabadenergia? Mikor előnyös a szabadenergiát használni a fiziko-kémiai folyamat leírására?
<< powered by fanyúl® >>
Én a középiskolai tanítást úgy kezdeném hogy kivesézném az összes termodinamikai állapotfüggvényt: (belső) energia, entalpia, szabadenergia, szabadentalpia, entrópia.
Mert ezek hiányában a diáknak semmi kapcsolata nincs kémiai folyamatok energetikai leírásával.
Ez olyan mikor a topmodellnek azt mondják hogy ásson árkot és kezébe nyomnak egy ásót...kábé
Nyilván hasznos volna, ha a középiskolás diákok értenék ezeket a fogalmakat. A probléma, hogy a legtöbb diák agya így is ledobja az ékszíjat a kémiától, ha mondjuk egy entrópiával és szabadentalpiával kezdenénk, akkor végképp elszállna a nagy részük. (Butított verzióval is lehet persze próbálkozni, de annak meg az a veszélye, hogy durva tévképzetek lesznek.)
De mondjuk az emelt érettségire készülőknél lehet, nem volna rossz dolog. (Például angol nyelvterületen is bevezető biológia könyvek biokémiai résztét kb. ezzel szokták kezdeni. Persze nem teljes mélységben, kicsit leegyszerűsítve.)
Köszönöm sadam87, nem akarok udvarolni mert a nőket szeretem :).
De el kell ismernem, az egyik legobjektívebb válaszoló vagy és szakmailag is szinte kikezdhetetlen (én azért ki tudnálak kezdeni téged is de nem akarlak).
A másik vonalra válaszolva, valóban értelmetlen lenne a termodinamikai függvények bevezetése még a csőcselék budapesti hulladék középiskolába is, ahol azt hiszik magasabb szinten vannak mint a vidéki középiskolák a nagy lóf.aszt vannak felette bazt.meg a bp iskola sose éri el színvonalban bármelyik vidéki iskolát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!