A víz 100 celsius fokon forr de arról nekünk semmit se tanítottak pl mivan utána a tanáru k se tudta megmondani. Tehát 100 fokon forr és párolog a víz de nő tovább a hőfok? És ha igen meddig nőhet?
"de nő tovább a hőfok? "
Nem. Nem nő. Ha a vizet felmelegítetted a forráspontig, akkor már nem csak a felületen képződik gőz, hanem a folyadék belsejében is, szóval forr. De akárhogy növeled a fűtés teljesítményét, a hőfok nem emelkedik tovább. A befektetett hőmennyiség nem a hőmérséklet emelésre, hanem a fázisátmenethez szükséges hőre fordítódik, ami a víznél elég jelentős. Szóval míg minden víz el nem forr, addig marad a forrásponton a hőmérséklet. És ha majd minden víz elforrt, akkor a gőznek nyilván emelkedni fog a hőfoka, ha tovább melegíted.
Inkább Wadmalachoz kapcsolódnék. Szerintem sem a tanárral van a probléma, inkább a tanuló értésével. Vagy inkább nem értésével. Így a magyarázat egyes szavai például semmit sem jelentenek számára (lásd: nem mondták).
Ezért ezen a szinten kéne mondani. A víz nulla és száz fok között valamekkora hőmérsékletű. Ha a hőmérséklete nem e két szám között van, nem víznek nevezzük. Tehát vegyünk egy 20 fokosvizet. Elkezdjük melegíteni, azaz hőt közlünk vele. A víz ezt a hőt átveszi, ez jelenti azt, hogy nő a hőmérséklete. Amikor eléri a 100 fokot, több hőt nem tud felvenni úgy, hogy víz maradjon. Szép lassan a víz egyes részeiből gőz lesz, ezt fázisátalakulásnak nevezzük. Amikor tehát a víz egy része száz fokos lett, akkor ott kell neki még valamennyi hőmennyiség, ami nem a hőmérsékletét növeli, hanem a vízből gőzzé átmenetet segíti elő. Így valamennyi hőmennyiség befogadásával a 100 fokos vízből 100 fokosgőz lesz. Ha most már ennek a gőznek adunk további hőt, a gőz hőmérséklete tovább nő. A vízé nem, az párolog, 100 fokos gőzzé válik. A gőz hőmérséklete jó darabig nő, ha még tovább tudsz hőt adni neki, akkor ennek befogadása már a gőz szerkezetének (vagyis az atomok kapcsolódásának, sőt maguknak az atomoknak) a megváltozása következik be, de akkor már nem a víz másfajta állapotáról beszélünk, mert a víz még gőz formájában is megszűnik létezni. És az már egy másik témakör. De ehhez jó magas hőmérsékletet fog elérni.
Megjegyzés: amire viszont valójában én leszek kíváncsi, a kérdező veszi-e a fáradságot, hogy elolvassa, hogy megértse, de legfőképp ezt visszajelezze. Mert ez lesz az én motivációm arra, hogy legközelebb is válaszoljak neki.
"egy épületgépészeti diplomája van"
Hát pedig ott azért eléggé kell tudni, mit csinál a víz, ha buzeráljuk.
"Biológiábol pl az is elhangozz hogy nem a sperma termékenyíti meg a petesejtet hanem fordítva"
Hoppá, idáig fajult az emancipáció?
"a tanár lediktálja az oldalszámot a válaszokhoz.."
Aztaq...
Oké, ha sok ilyen van, kezdem érteni a mai színvonalat...
Sajnos manapság tényleg ilyen a helyzet a tanításban. A régi iskolások akiknek még voltak jó tanáraik nem értik mi a probléma, persze ez természetes mert már nincs rálátásuk.
De az utóbbi években olyat zuhant a tanítás színvonala, leginkább a szaktanárok hiányából adódóan hogy az egyes afrikai országokban sem lenne elfogadható.
Én vegyész technikusnak tanultam, és az alap 4 év alatt 6 kémia tanárom volt és ebből kettőnek volt csak tanári végzettsége.
Ez meg is látszott az osztály teljesítményén, beírattak az oktv-re és a mi osztályunkból került ki a két országos utolsó, pedig nálunk azok is 3 tanulók voltak. Az igazgatóság meg nem értetti mi a gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!