Miért a 18 és 49 év közöttiek a média klasszikus célcsoportja?
Fizetokepes kereslet. 18 evesen mar jo esellyel onalloan keresnek es kezdenek fogyasztani (tehat befolyasolhatoak reklamokkal), 50 felett viszont mar inkabb a nyugdijas evekre takarekoskodnak az emberek.
Amugy puszta statisztika, megvizsgaltak egy jo nagy mintan kik fogyasztanak a legtobbet.
Ez engem is foglalkoztatott, lévén a tanult szakomhoz kapcsolódik.
Azt a választ találtam, hogy amikor és ahol ezt az egészet kitalálták, akkor abban a társadalomban tényleg ők költötték a legtöbb pénzt.
Magyarországon görcsösen ragaszkodnak a 18-49 korosztályhoz, pedig a Ratkó-gyerekek már nincsenek benne, jelentős összegekről döntenek. Ráadásul nem 50 évesen megy valaki nyugdíjba.
Hosszasan, szakirodalmi hivatkozásokkal is meg tudnám indokolni, hogy a 18-49 helyett a felső határt 70-nél kellene belőni. Legalábbis Magyarországon. Annak lenne értelme.
Másik oldala, hogy a nézettség egyre csökken, mert színvonaltalan és reklámdús műsorokra már alig vevő valaki. Igazából a magyarországi médiaiparnak már nincs célcsoportja, csak túl akar élni úgy, hogy a lehető legtöbb pénzt leakassza.
Aki elmélyedt a lehetőségekben, az tudja, hogy a mostani média az utolsó pillanataiban van. A reklámokra és tömegprodukciókra, illetve a fix időpontos vetítésekre építkező modellt egy rugalmasabb szerkezet fogja váltani. Ott már eltűnik a 18-49 fétis és minden korosztálynak örülni fognak, csak legyen többezres nézőtáboruk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!