Ti minek tulajdonítjátok azt a folyamatot, hogy a diákok ma a legtöbb iskolában az alábbi kérdéseket teszik fel tanároknak?
Magyarország már nem a magyaroké a tanár fejtse ki a véleményét. Szeretném megváltani ezt a világot. Minket arra kényszerítenek, hogy itt üljünk b....a meg Hoffmann Rózsa.
Jellemezze a férfias férfit. Drogozási, szexuális szokások és egyéb borzalmak, privát szféra.
Miközben azt mondják, hogy a pedagógia a 60-as, 70-es években ugyanilyen volt és a fegyelmezetlenség ugyanilyen méreteket öltött, mégis valamiért nem hiszem el ezt a dolgot. Ha tudtok a kérdésre valamilyenfajta választ adni akkor szívesen várom akár pedagógusoktól is vagy akik erre a pályára készülnek. Ha mégsem akkor milyen pedagógia fórumon tehetném fel ugyanezeket a kérdéseket.
Nem tudom... diák vagyok és ilyen kérdéseket eddig egy ismerősömtől sem hallottam, pedig sok embert ismerek.
Tudod az emberiség folyton fejlődik,például 300 évvel ezelőtt teljesen más volt az illem.
17/F
Na jó azért ne a tanárokat hibáztassátok mert a gyerek nem kapott otthon nevelést, szerintem sokkal nagyobb probléma hogy a jelenlegi szülők sem nagyon nevelik meg a gyereket. De persze könnyű a tanárt hibáztatni mindenért. Bár legnagyobb részben a média a felelős érte...
17/F
Kedves Válaszolók!
Különösen az utolsónak adok igazat. A média mindent tönkretesz. Különböző ingerek érik őket, amelyeket nem tudnak mihez kötni, így feldolgozni sem. Csoda, ha az iskolában egymásnak esnek?
Másrészt persze, hogy a szülőnek kellene szocializálni őket. Van a túl megengedő magatartás, liberális nevelés és a keretek közé szorító. A középutat nem ismeri szinte senki.
Egy másik dolog. A tanár nem feltétlenül nevelő és itt célszerűnek tartanám különválasztani a pedagógia és a tanárság fogalmát. Pedagógus az a személy, aki ismeri a lélek belső mozgatórugóit, minden rezzenést, fájdalmat és jól tud problémát megoldani, ezáltal összefűzi egy kapcsolat őt és a diákot. Ezt nevezik jó emberismeretnek, nevelésnek. Azonban ha te elmész egyetemre tanítani ahhoz nem kell nevelőnek lenned. Mit akarsz egy felnőtt ember érzelmi-lelki világából kimetszeni?
Nekem egy kissé más élményeim vannak, de ez valószínűleg a más jellegű diákok miatt van.
Én abban látom a problémát, hogy a médiából árad egy lelkület, amit átvettek a diákok és a felnőttek is, például a szüleik. Egész konkrét példa egy-egy napi sorozatban a konfliktusok során tanúsított viselkedés.
Kiválasztottunk egy részt a TV2 napi sorozatából és a néhai Szomszédok c. teleregényből. Megnéztük, hogy van-e különbség az ugyanolyan konfliktushelyzetben tanúsított viselkedés között és ha van, akkor az pontosan mi.
Nem írom le az eredményt, de mindenkit megrázott. Még engem is, pedig én találtam ki ezt a témát feldolgozni. Mindenkinek ajánlom, mert tanulságos.
A baj valahol innen ered, hogy a diákot olyan szocializációs ingerek érik, ami nem az együttélés felé visz. E mellett a tanár sem úgy megy el, hogy nem hat rá. Nem mindenkire ugyanúgy, de valahogy hat.
Az is baj, hogy az iskolának olyan sok mindent kell pótolni a 8-13 időszakban, hogy az lehetetlen. Ma sokkal többet kellene megtanítani, mint korábban, aztán meg éppen kevesebbet van a diák az iskolában. Naponta is és egy tanév alatt is. A valóban tanítással töltött órák száma drasztikusan csökkent - és a tanítással töltött óra alatt nem azt értem, hogy a diák az iskola falai közt van, az kevés.
Én itt keresem a bajok okait.
A megoldást az óraszervezési módszerekben látom, az iskolai élet átszervezésében és teljesen másféle házirendben. Ahol én dolgozom, ez már sok éve napi gyakorlat, szerintem ez egy jó irány.
Amit szerintem fel kell adni, az a diák passzivitásra kényszerítése. Minden diáknak legyen személyes felelőssége abban, ami az iskolában történik. Egész máshogy viselkedik a legrenitensebb diák, ha nem passzív.
A fegyelmezésben szerintem szükség van egy radikális váltásra. Például 2003-ban egy diák félig ittasan jött be. Borogatott pár padot, megütött pár tanárt, majd lett egy fegyelmije. A tanárok többsége el akarta kenni, mint botlást. Mi azt mondtuk, hogy ez garázdaság vagy akár több is, nem maradhat annyiban. Azóta minden törvénysértést (bármi is legyen) feljelentünk. Előre megmondjuk a diákoknak, hogy erre számítsanak és az egész életükre ki fog hatni. Érdekes módon mindenki képes moderálni magát, megtanulja a konfliktusok kezelésének a módszereit (ok, azért ezt alaposan megtámogatjuk, nem otthonról hozza a többség). Szerintem éppen azért kellett ebben nekünk lépni, mert a szocializációs hatás az ellenkező irányba visz. Az iskola állhat ez előtt széttárt kezekkel, tehetetlenül vagy elébe is mehet.
Valami ilyen gondolatok születtek bennem a kérdés olvasásakor.
én is diák vagyok és azért néha osztálytársaimtól hallom ezeket mondatokat ,de némelyik okkal , mert nagyon rossz a tanítás minősége és mennyisége.
Főleg hogy most bevezették a heti öt tesiórát (ezzel különösebb bajom nincs is , de az elvárásokkal amit hoztak hogy egy "átlagos" velünk egykorú gyerek ennyi meg ennyi fekvőtámaszt meg felülést tud megcsinálni x idő alatt ami azért valljuk be kicsit túlzás, én 50-et másfél vagy 2 perc alatt és kettest kaptam mert ennél jóval többet kell tudnia egy átlagos gyereknek,
meg ami még zavar hogy oké h öt tesi de az iskolában több időt nem töltünk mert más órák helyett lettek a tesik szal idézőjelben a tanulás kárára megy...
Én szakácsnak tanulok és most levették 3 évre a sulit de a tananyag nem csökkent ,sőt...
Plusz e mellé jönnek a szigorítások.
meg a jogszabályokon annyit változtatnak hogy szinte lehetetlenség betartani a kötelező dolgokat, pl.: 9. év végén lett volna egy szintvizsgánk
kb április végén .De februárban azt mondták hogy nem ekkor kell hanem 10-ben ekkor a vizsgákat lemondták a vizsgáztatóknak is szóltak hogy ez meg ez van majd egy év múlva, erre április közepén szóltak hogy mégis kötelező ! A vizsgáztatók már nem tudták elvállalni meg semmilyen felkészítést nem kaptunk szal ezért "hivatalosan is a sulinkban év elején szeptemberben volt a második héten de a fent a hivatalban azt mondták mivel már nem kilencedikesek vagyunk ezért abból az anyagrészből nem vizsgázhatunk mi már tizedikesek vagyunk ezért abból kell vizsgázni... naja szeptember 2. hetében vizsga az egész éves tananyagból. kettő hét alatt kellet olyan dolgokat megtanítani nekünk ami sokkal több idő lenne .
Ja és a diák ne szidja a kedves Hoffmann Rózsát
Az olyan dolgok mint a drogozás az nem a suli hibája szerintem hanem hogy a szülők túlon-túl engedékenyek a mai fiatalokkal (pl.: van olyan osztálytársam aki az apjával jár beba*szni és az anyja veszi neki a cigit)
A gyerekek nem kanak megfelelő nevelést ez az oka legfőképp a mai fiatalság "eltorzulását"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!