A Skoda elmaradott gyár volt az Első Világháborúban?
Az összes standard ágyúja bronz-acél keverék volt, mert képtelen volt a monarchia jó minőségü acél gyártására, így a hadsereg tiszta acélágyúról nem is álmodhatott. Míg a franciák britek és németek régóta modern acélágyúval rendelkeztek.
"A Megiston technológia 10 évig a világ legkeményebb acélját produkálta, szerszámgépgyártás is imádta."
Nos kedves Kérdező ebből is látszik, hogy lövésed sincs a témához.
A Megiston szerszámacél volt, azaz ezzel munkálták meg és nem ebből készítették az ágyúkat.
"a Skoda ágyúk nem tiszta acélból voltak, hanem bronzzal kevert acélból"
Hát persze. Hogyan is kell elképzelni ezt az anyagot? Már csak azért, mert a vasban a réz egy nemkívánatos ötvöző, ami rontja az acél tulajdonságait.
#15 Persze kedves Kérdező. Nyilván a metallurgia, a fémek a 19-dik században másként működtek mint ma. Hát nem. Eleve nem mondjuk azt, hogy ötvözünk valamit bronzzal, mert a bronz maga is ötvözet. A bronz alapvetően rézből áll. Szóval azt írtad, hogy az acélt (vasat) bronzzal (rézzel) ötvözték. Ezzel az a baj, hogy semmi jó dolog nem lesz ebből az elegyből, a réz kiválik a vas kristályhatárain, rideggé, törékennyé teszi azt. Ez biztosan nem cél egy ágyúcsőnél. Egyes erősen ötvözött acéloknál valóban előfordul néhány százalékban réz, de ott más fémekkel fog kapcsolatba lépni és általában a saválló acéloknál javítja valamennyire a korrózióállóságot, de ezek az ötvözetek szintén nem alkalmasak ágyúcsőnek.
Az lehetséges, hogy a korabeli iratok acél bronzról beszélnek (mondjuk azért, mert mechanikai tulajdonságai megközelítették az acélét), de ez nem azt jelenti, hogy vasat ötvöztek bronzzal, hanem azt, hogy valamilyen bronz ötvözetet hívtak acél bronznak.
Szóval hiába guglizol és olvasgatsz angol szakszöveget, ha fogalmad sincs a szakma alapvetéseiről.
MEgint tévedsz. Az angolszász és német szakirodalom is használja a broz-acél bronz-vas ötvözet kifejezést.
Bronze-iron alloy
Amint látod, egy ilyen bronz-acél ötvözet szilárdsága hasonló vagy jobb mint a tiszta acélnak. Egyetlen nagy hátránya, hogy akkoriban sokkal drágább volt, rézhiány komoly problémákat okozott.
Olvass: [link]
Megint tévedsz.
A bronz-acél sima ónbronz volt, bár az anyagában kevesebb ón volt, de a kiváló tulajdonságát először úgy érték el, hogy öntés közben nyomás alá helyezték, ez valóban drága volt, de végül rájöttek, hogy elég a már megszilárdult bronzot nyomás alá helyezni és ezzel mindenben elérték a krupp acél minőségét, de csak egyharmada volt az ára ezeknek az ágyúknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!