Miért a 10%-nak kell gondolkodnia a környezetvédelemről, mikor a maradék 90% csak tovább tombolja?
Miért a 10%-nak kell gondolkodnia a környezetvédelemről, károsanyag kibocsátás csökkentéséről mikor a maradék 90% csak tovább tombolja?
Például csökkentjük a károsanyag kibocsátásunk.
Veszünk méregdrága elektromos autót, napelemet. Tégla hàz helyett zöld házat építünk. A negyed, fél ketesetünk a ránk erőltetett klímasemlegességre költjük.
Ezzel szemben Afrikába, Ázsiában Dél-Amerikába tesznek rá. Duplázodó népesség így kibocsátás is. Fatüzelés, szénerőművek, régi nem környezetkímélő autókat még 30 évig hajtjàk.
Mi értelme van nekünk erőlködni a környezetkíméléssel, mikor globálisan több a kibocsátás így ugyanúgy érint minket is a környezeti kár?
Alapvetően mi vagyunk azok akik a leginkább megengedhetik maguknak, hogy a környezetvédelemmel foglalkozzunk egy venezuelai pl.: nem azért hajtja a 30 éves környezetszennyező autóját, mert annyira környezetszennyező akar lenni, hanem azért, mert eleve esélye sincs, hogy másikat vegyen. A születésszám a jóléttel és a környezeti, kulturális változásokkal fog csökkeni, tehát csak akkor, ha ott is nagyobb jólét lesz, de, hogy ez vajon hosszútávon fenntartható-e, arról azért vannak kétségeim.
A másik része, hogy a felső 10%-ba tartozó népesség még mindig elvárja, hogy megtermeljék neki a cuccait, lehetőleg ,minél kedvezőbb áron, és attól, hogy a gyártási folyamatok egy részét kiszervezzük Kínába, még nem leszünk kevésbé környezetkárosítók, csak éppen másokra bízzuk ezt a feladatot, magunk helyett.
Khm, gondold el, mennyi esélye van "zölden" élni annak aki mondjuk itt lakik:
Európa, USA, hasonlóan régen viszonylag magas GDP mellett élő területe már kitermelte magának a keretet a zöld váltásra. De úgy termelte ki, ahogy most az a régió is próbálja kitermelni.
A környezetvédelem, a zöld energia sajnos ott még megengedhetetlen, finanszírozhatatlan luxus, miközben a fejlettebb világban már húzó profitágazat.
Nem lehet egyik napról a másikra felhúzni őket arra szintre, ahol már kevésbé szennyeznek.
Illetve lehetne, de azzal nagyon meg kéne nyesni azt, ami ma neked, nekem jut a világból.
És ezt nehezebben vállalja be a világunk, mint azt, hogy inkább mi szorítjuk az emissziónkat szinte nullára, miközben ők még füstölnek.
Nem, sajnos nem kompenzálja ki.
Csak kissé redukálja.
Radikálisan kéne korlátozni a mai életünket egy értékelhető globális eredményhez.
Erről mindig ez jut egy kicsit eszembe:
Na most az off-ot félreéve, a környezetszennyezés elleni küzdelmünk egy jelentős része nem csak a CO2 kibocsátásról szól, ami tényleg globális probléma, hanem egy sor olyan járulékos lokális szennyezésről is, amik viszont helyben fejtik ki a hatásukat.
Ha mi itt Európában zöldebben élünk, akkor az nekünk helyben okoz tisztább vizeket, levegőt és élhetőbb környezetet. Ez, még ha mi nem is oldjuk meg egymagunk a klímaváltozást, akkor is szükséges, célszerű és nem utolsó sorban pénzügyileg is kifizetődő hosszútávon pl a kevesebb légzőszervi megbetegedések révén, ami igen költséges az egészségügy szempontjából.
Egy másik nézőpont az, hogy Európa se nyersanyagokban se energiahordozókban nem gazdag. Ezért célszerű lenne megújulókra fektetni a hangsúlyt csökkentve pl az olaj importot, és a saját szemetünket helyben feldolgozni nyersanyagként. Szelektíven gyűjteni és kevesebb szemetet termelni se csak zöld humbug miatt célszerű, hanem mert igen problémás a szemetet bárhova is elhelyezni. Senki nem akar ma már új szeméttelepet nyitni, ellenben a régiek előbb-utóbb betelnek.
A lényeg, hogy még ha a globális problémákat nem is oldjuk meg - bár mérsékelni mérsékeljük - akkor is egy sor olyan szempont van, ami miatt nagyon is megéri nekünk itt Európában zöld irányba eltolni magunkat.
Én nem tudom, hogy te minek erőlködsz.
A legutóbbi IPCC jelentés szerint gyakorlatilag borítékolhatóak a katasztrofális következmények az évszázad vége felé, 10 évvel előbb vagy később, kb. ennyi a mozgástere lehet az emberiségnek ezzel a sok zöld hülyeséggel, amit próbálnak mostanában nyomatni.
Szóval én például pont sz-rok rá, sőt, próbálok minél kevésbé zölden élni, hátha még láthatok valamit ebből a jó kis balhéból, ha eldurvul nagyon a klímaváltozás :D
Tipikus környezetvédelmi téveszmék - maradjunk annyiban, hogy inkább ne tartsd "a 10%" részének magad.
"Duplázódó népesség így kibocsátás is."
Milyen bázisról? Ha egy ország kibocsátása 5kg CO2/fő/napról 10kg CO2/fő/napra nő az nem olyan súlyos, mint mikor valahol 50kg helyett 60 kg-t kezdenek el kibocsátani az emberek. Nincs értelme arányokat nézni, teljesen természetes, hogy a fejlődő országok fejlődni fognak.
"Fatüzelés"
A biomassza tüzelés konkrétan az egyik legfenntarthatóbb fűtési módszer, hiszen megújuló, ha megfelelő erdőgazdálkodással társul. Márpedig általában ahol erdőirtás van ott sem a helyiek fűtési igényeit fedezendő szokták kivágni a fákat, hanem hogy IKEA bútor legyen belőle Neked.
"régi nem környezetkímélő autókat még 30 évig hajtjàk."
Ez meg a kedvenc dumám - az autóipar elhiteti mindenkivel, hogy a mai autók milyen környezetkímélőek, de ez kizárólag akkor igaz, ha a környeztet a légszennyezésre vagy újrahasznosíthatóságra szűkítjük le. A gyakorlatban egy mai átlag autó semmivel nem éget kevesebb kőolajat (és nem bocsát ki kevesebb CO2-t), mint egy 50 éves Citroën Kacsa, Fiat 500-as vagy Renault 4-es. Nagyjából ezek a kocsik hozzák egy mai vadonat új "hibrid" Suzuki Vitara üzemanyag fogyasztását. Szóval annyira ne dicsekedj a modern technikai vívmányokkal való erőlködéseddel.
- A szomszédomban van 4 felnőtt , és 3 autó.
- Betiltották a műanyag fültisztítót, miközben a zöld hulladékot zsákokba kell tennem, mert valaki elb@szta a gyűjtő konténer méretét és semmi nem fér el benne.
- Mindenhol preferálják a papírmentes ügymenetet , erre a NAV bevezette a kötelező számlázó szoftvert, amit 3 példányban nyomtatok, (megmértem súlyra) 6-szor annyi papír megy rá, mint a kézi számlatömb esetén.
- A hó végi banki elszámolásom eddig 2-3 oldalt tett ki, most 6-9 oldalra rúg mert annyi adatot tüntetnek fel, amire semmi szükségem a könyveléshez.
-Erőltetik az elektromos autókat, de valójában , ha mindent összeszámolunk a gyártástól a végső megsemmisítésig, akkor a Diesel sem károsabb. (tudományos forrás)
"-Erőltetik az elektromos autókat, de valójában , ha mindent összeszámolunk a gyártástól a végső megsemmisítésig, akkor a Diesel sem károsabb. (tudományos forrás)"
Azért ezzel óvatosabban, mert ez csak azokra az országokra igaz, ahol az energia túlnyomó része fosszilis energiára alapul. Még Magyarország sincs közte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!