Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » A konzumerizmus és a vele...

A konzumerizmus és a vele járó agresszív reklám amellyel viselkedésünket megváltoztatják mennyire nevezhető etikusnak?

Figyelt kérdés
2020. febr. 15. 10:01
1 2 3
 21/25 A kérdező kommentje:

Köszi. Utánaolvastam és világossá vált számomra, hogy nem jellemzőek rám ezek. Nem is tudom miért vetetted fel, melyik mondatom után.


Sosem általánosítok egyetlen esemény után. Kell ehhez legalább 4-5 esemény és emellett az ellenpéldák teljes hiánya, vagy nagyon kicsi száma szükséges.


Azt mondjuk beismerem, hogy a fekete-fehér gondolkodás olykor jellemző rám, de nekem ez sokat segített az életben mert tökéletességre törekedtem ahelyett, hogy megelégedem volna az állóvízzel. Szóval ami rendellenességnek van belőve “szakemberek” által nem biztos, hogy hátrány.

2020. febr. 15. 18:52
 22/25 anonim ***** válasza:
69%

"tökéletességre törekedtem ahelyett, hogy megelégedem volna az állóvízzel"


Na de ez is fekete-fehér gondolkodás. :) Tökéletesség vs. állóvíz.


Annyi minden árnyalat van még. Persze érdemes a tökéletességre törekedni, de tudni kell, hogy az egy aszimptota: soha nem éred el. Ugyanakkor ha egyáltalán már elindultál, akkor felkavartad az állóvizet.


Rengeteg projektem maradt félbe, mert én is bele voltam betegedve ebbe a tökéletességmániába. Megfogadtam, hogy megelégszem a 90%-kal is, csak induljanak el.

2020. febr. 15. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 A kérdező kommentje:

22


De például a társadalmunk nem tökéletes. És valamiért eléggé tabu téma ennek a feszegetése. Mintha lenne egy hallgatólagos megállapodás, hogy erről nem beszélünk.


De ha nem beszélünk róla, a korrekciók hogyan fognak bekövetkezni?

2020. febr. 15. 20:18
 24/25 anonim ***** válasza:
77%

Korrekciók?


Már ne haragudj, de miből gondolod, hogy ha kivennéd az "agresszív reklámokat" a "kiszolgáltatott emberek" életéből, akkor bennük változna jottányit bármi is?


(Ne kötekedésnek vedd a kissé sarkos, szándékosan provokatív kérdéseimet, inkább vitaindítónak.)


Aki ma a celebek - szomszéd - média háromszögben éli az életét, arra nem a reklámok jelentik a legnagyobb veszélyt.


Olyanokat akarsz megvédeni, akiket nem tudsz, ráadásul olyan eszközzel, ami csak csepp egy tengerben.


----------------


Ha mindenképpen megmenteni akarsz embereket, akkor szerintem is az oktatásban van a kulcs. Mivel én is némileg ezen a területen mozgok egy ideje, sajnos azt látom, hogy minden a fogadókészségtől függ. Aki nem akar változni, az nem fog, ha a fejed tetejére állsz, akkor sem. És ezzel ki kell tudni békülni, még ha nehéz is.

2020. febr. 15. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim ***** válasza:
72%

#24

Tökéletesen egyetértek. Írtam is, szerintem is csak az oktatás és a művelés az egyetlen ami megvédheti a felnövekvő nemzedéket.


Illetve mindenki a saját környezetéért felel. Idős szüleimet pl sikerül megvédenem az átverésektől többnyire. Van számítógépük, kaptak oktatást a kiberbiztonságról és az átverős oldalakról, reklámokról. Megtanultak webshopban vásárolni, átnézni az ároldalakat és hogy hogyan használhatják a levelezőrendszer meg az okostelefont. Úgyszint a kicsit kevésbé talpraesett, vagy nem túl eszes ismerőseimnek, barátaimnak is segítek. Pl nemrég megakadályoztam, hogy egy naív kis 19 éves egyetemista lányt behúzzák egy nagyon csúnya pénzmosási ügyben a neten.


Minden más az állam feladata, én megtettem azt amit kell a nekem fontos emberekért. Mindenki másért az államnak kell felelnie. Őszintén, lehet funkcionális pszichopata vagyok, de baromira nem tud érdekelni a sok ektoplazma szinten élő proli.

2020. febr. 15. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!