Most akkor "melléklet csatolva" vagy "csatolmány mellékelve"?
Ez nem annyira helyesírási, inkább nyelvhelyességi kérdés.
Az e-mailhez hozzáadott egyéb tartalmat nagy általánosságban mellékletnek hívjuk. Néha a csatolmány kifejezés is előfordul, de a melléklet az elterjedt megnevezés. Tehát az e-mailnek melléklete van. Mivel a „melléklet mellékelve” kifejezés a szóismétlés miatt nem cseng jól, így inkább a csatolni igét használjuk: „a melléklet csatolva”.
2*Sü! Mondjuk nyomtam egy zöldet, mert elfogadható, viszont hivatalos levelezésben van egy adott módja.
Az aláírás után (alatt), egy üres sor kihagyásával és mindig aláhúzva, nagy kezdőbetűvel és kettősponttal írunk annyit, hogy pl:
------------------------
Dr. Takács Bálint
osztályvezető
Melléklet: X Kft. Műszaki terv a ...
------------------------
Ha több melléklet is van akkor:
------------------------
Dr. Takács Bálint
osztályvezető
Mellékletek:
1. Műszaki terv a ...
2. Költségvetési terv a ...
3. .....
------------------------
Már ha erre vagy kíváncsi, de a lényeg, hogy érthető legyen és nyelvileg is helyes, mint 2*Sü írta.
Ja, és ha szövegben akarod közölni, tehát nem levél végén, akkor mint 2*Sü mondja. Vagy valami hasonló egy mondatban megformálva, az alkalom szerint is akár.
Pl.:
Tisztelt X Y Ügyvezető Úr!
Telefonbeszélgetésünkre hivatkozva, küldöm a kért tervrajzokat a mellékletben.
És akkor nem levelezési formában, hanem egy mondattal közölted, hogy küldöd a megbeszélt valamit. És ilyenkor, ha a melléklet a lényege az egész email-nek, akkor a Tárgy mezőbe is írd bele, hogy
... Tervek - X.Y.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!