Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Miért szükség nagy melegben...

Miért szükség nagy melegben az aszfalt hűtése és hány fokot hűl a locsolás után?

Figyelt kérdés
2017. aug. 3. 13:00
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
18%
Hogy ne repedezzen szanaszét.
2017. aug. 3. 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Meg tud annyira puhulni hogy bármelyik jármű benyomhassa.
2017. aug. 3. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Én egyszer egy nyáron a bakancsom sarkával rugdosva gyűrtem fel az aszfaltot, szóval rendesen fel tud puhulni a hőségben.
2017. aug. 3. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Wadmalac ***** válasza:

Még egy dolog, csak tippelek, városban, nagy melegben az Uv fény és a hőség hatására ózon képződik, ami ott fent jó dolog, de itt lent káros szmog-gáz. A napnak kitett bitumen, beton felületek locsolása szerintem csökkenti az ózonképződést.

Persze lehet, hogy csupán a forgalomtól felvert lebegő por szmoghatása ellen lett kitalálva.

2017. aug. 3. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Oxidált bitumen folyáspontja 70-90C, a sima bitumené 60C. A lágyulás már korábban bekövetkezik. Most a levegő hőmérséklete árnyékban kb. 36-40 C. Add hozzá még azt, hogy az aszfalt, aminek bitumen a kötőanyaga fekete, és ezerrel tűzi a nap. Nem repedezni fog, hanem lekúszik az alapbetonról, de minimum a járművek kinyomvályúsítják. Spéci bitumeneket modifikálják mindenféle adalékkal (SBS,APP),ezzel még nyernek kb.30-40fokot, de ez rohadt drága, és ebben a melegben még azok is megnyekkennek.

Ez kicsit off, de ilyenkor hova a bánatba tűntek a globális felmelegedés tagadók? Amikor egy hónapja egy hétre beborult, és esett, naponta két kérdés arról szólt.

2017. aug. 3. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 Wadmalac ***** válasza:

SGy:

Ne fesd az ördögöt a falra.


Apropó, bitumen adalék, ha nem tévedek, nyugaton éppen a bitumen folyása, téli ridegedése, törése ellen pl. porrá darált használt gumiabroncsot is adagolnak bele. Két legyet egy csapásra, a hulladék probléma is megoldva.

2017. aug. 3. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Én sokat dolgoztam bitumennel, képben vagyok. Az alap oxidált bitumen +60foknál folyik, és +5 foknál törik. Sok mindennel próbálkoztak, de APP, és az SBS (sztirol-butil-sztirol) polimerek váltak be a gyakorlatban módosító szerként. Az APP-vel elérték a 150C hőállóságot, az SBS-el meg a -25 fokos hideghajlíthatóságot. A kettőt keverni is szokták. A gumiadalék a bitumenbe nem jó, mert nem oldódik, nem keverhető. Amit csináltak vele az, hogy az út aszfalt adalékanyagjához keverték, a bazaltzúzalék mellé. Az egész aszfalt cuccot a bitumen fogja össze, mint a betonban a cement a kavicsokat. Nagyon nem vált be ez az aszfaltba gumiadalék, mert nem alkalmazzák már sehol. Tudtommal csináltak pár utat belőle nyugaton kísérletképpen, de állítólag nem volt megfelelő az élettartama, és az autók gumiját is nagyon koptatta.
2017. aug. 3. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

"hány fokot hűl a locsolás után"

Csak tippelek, de szerintem 5-10 foknál többet nem. Pláne, ha fél óra után felszárad.

De abban segíthet, hogy a hőt ne tartsa éjszaka, hanem este minél hamarabb lehűljön, és hajnalra alacsonyabb legyen a hőmérséklete, mint locsolás nélkül.

2017. aug. 3. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Nem kezdek el számolgatni, de nyilvánvalóan alig ér valamit. Kéthetes hidegfront ha kihűt egy felhevült nagyvárost. Közönséges vízpazarlás, gondolom az üzemelő tehergépkocsik jelenléte visszafűt közel annyit, mint a víz hűtene. Inkább locsolnák vele a rászoruló közterületi fákat, bokrokat, az hasznosabb lenne.


Ez egy placebohatású propagandaműsor az önkormányzatok részéről, hogy a lakosság lássa, ők csinálnak valamit. Olyan emberek számára kiváló, akiknek annyi eszük sincs, hogy ne tárják ki az ablakot, amíg kint van a melegebb, vagy csináltassanak elé egy redőnyt, és tartsák lehúzva, míg odasüt a nap.

2017. aug. 4. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
75%
"Közönséges vízpazarlás, gondolom az üzemelő tehergépkocsik jelenléte visszafűt közel annyit, mint a víz hűtene." - tegyél oda egy liter vizet egy lábosba, gyújts alá, és várj, amíg a lábos kiürül. A gáz/villanyórát is megnézheted az elején meg a végén (csak akkor ne kapcsolj be más fogyasztót addig). Így kapsz egy kis képet, hogy mennyi energia kell egy liter víz elpárologtatásához. A locsolóautók pedig ezer literszámra nyomják ki. Számít az nem keveset, hidd el. (Illetve ne hidd el, a tudományok rovatban vagyunk, hajtsd végre a kísérletet.)
2017. aug. 4. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!