Kerékpárnál a keskenyebb gumi miért jobb bitumenre?
A súrlódás elvileg a tapadó felületektől nem függ, de mégis triviálisnak tűnik, hogy keskenyebb gumi, gyorsabb haladás. Valaki tudja, hogy miért is van ez?
köszönöm
Kisebb a gördülési ellenállása a keskeny (keményre fújt) gumiabroncsnak. Mert kisebb a "felfekvő" felület.
Viszont a megállás "macerásabb" lehet, ugyanezen oknál (kisebb felfekvő felület) miatt. (A gyorsítás is - a kipörgés miatt - ha nem emberi erőről van szó.)
másodiknak:
tehát ha egy teljesen ugyanolyan -homogén- anyagból készítenénk egy 21mm széleset és egy 70mm széleset, akkor nem lenne köztük különbség?
harmadiknak:
de a szélesebb gumié miért nagyobb?(épp ez a kérdés..)
ebben most nem vagyok biztos, és eddig úgy tudtam, hogy a nagyobb felületen a nyomóerő kisebb, de mivel több részecske súrlódik, ezért a súrlódás ugyanakkora lesz, mint a kisebb felületű, ámde ezáltal jobban odanyomott részecskék által létrejött súrlódással.
de egyébként a mű hogy tartalmazhatja a felületet, amikor van fa-fa, vas-vas mű és nem képlet van rá, hanem egy szám, ami nyilván közelítő. de ha tartalmazná a felületet akkor nem lenne célszerűbb úgy megadni, hogy mű=x*A?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!