Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Hogy van az h még a mai napig...

Hogy van az h még a mai napig nem építettek ennél a gépnél gyorsabbat? Nem képesek rá?

Figyelt kérdés

[link]


Utsót nézzétek!


2015. jún. 17. 05:39
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Építettek - rakétának hívják.


Repülőben pedig azért nincs gyorsabb, mert sugárhajtóműből nincsen olyan, ami nagyobb sebességre tudná gyorsítani. (Meg igazából nincsen rá szükség.) Rakétahajtóműből van, bármelyik bolygó körüli pályára állni képes rakéta sokkal gyorsabb.

2015. jún. 17. 06:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

találtam egy cikket 2009ben teszteltek egy gépet mach 6

[link]


[link]


X-51A WaveRider

2015. jún. 17. 06:51
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Sir Butcher, ne keverjük a szezont a fazonnal, az űrrakéta nem azért tud annyival jobban felgyorsulni, mert nagyon más elven működik a hajtőműve, hanem mert a világűrben már a légellenállás nem fékezi. Nagyjából ez a válasz a kérdésre is, a légellenállás ugyanis hatványozottan növekszik a sebességgel, tehát iszonyatos teljesítmény kell egy 3500 km/h-s sebesség fenntartásához.
2015. jún. 17. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Tegyük hozzá, hogy a blackbird se tengerszinten, hanem 24 km magasságban, ahol azért már SOKKAL ritkább a levegő. Amit egyébként addigra a rakéták is eléggé jól elérnek, pláne, hogy ők függőlegesen emelkednek, tehát lényegesen nagyobb tolóerőt fejtenek ki.


Persze, máshogyan működik - de pont azért nem lesz sokkal gyorsabb - bár van kísérleti hajtómű ami ennél sokkal gyorsabb - pl a scramjet, ami Mach 12 - 24 között működik - de ezek egyelőre még kísérleti stádiumban vannak, de ha rendesen üzemelnek, akkor az SSTO gépek terén hatalmas előrelépés lenne, hiszen ezek képesek lennének a magas légkörben majdnem elérni az LEO pályára álláshoz szükséges sebességet - ami hatalmas dolog volna!


Csak sajnos itt már nem csak a hajtómű a gond, hanem az, hogy ilyen sebességnél a levegő egyszerűen nem tud eléggé gyorsan "elszökni" a repülő elől - így összenyomódik, és felforrósodik. A blackbird fő problémája is az, hogy hogyan tartsák hidegen, ugyanis a külső burkolat gond nélkül felforrósodik több száz fokra. Ha a scramjetes gép még jobban felgyorsul, a probléma még jobban előáll.


Pedig a rakéták legnagyobb problémája, hogy a hatékonyságuk a béka hátsója alatt van - egy sugárhajtómű gond nélkül üzemel 10x hatékonysággal - csakhát ahhoz meg kell a légköri oxigén, ha meg azt kivesszük, és helyette visz magával oxidálószert, akkor meg van egy rakétánk megint :)

2015. jún. 17. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!