Egy BMW X6-os terepjáró motorereje mekkora tömeget lenne képes függőlegesen elemelni a földtől?
Nos attól függ, hogy mit értesz "motorereje" alatt, ugyanis ez nem szakszerű kifejezés.
Megfelelő áttételekkel, meg rögzítéssel szinte bármekkorát.
Ha az a kérdés, hogy maga a kocsi mekkora vonóerőt képes kifejteni, az a tapadástól és a kocsi tömegétől fog függeni, ugyanis megfelelő fokozatban én biztos vagyok benne, hogy megkapar ez a kocsi, ami azt is jelenti, hogynem a motron múlik, hanem a tapadáson.
Pontosan így van.
És itt már az sem számít, hogy X6 igencsak sokféle, különböző motorral van.
Gondolom a leggyengébb is van legalább 150 kW-os.
Egy 30 tonnás híddaru megfelelő áttétellel elműködik 10 kW-os motorral.
Hülye kérdés,de írok rá valami választ azért. Nem tudom pontosan milyen teljesítményű,de vegyük mondjuk 380Le-nek (~280kW). Aki látott már életében akár csak jeleghelyesen is egy belsőégésű motor karakterisztikát,azt tudja,hogy a leadott nyomaték,fordulatszámfüggő. Itt jön az első kérdés,hogy melyik nyomatékot nézzük a teherlemelés szempontjából? A nyomatékcsúcs-ot , vagy az alapjárati fordulatszámhoz tartozót? Csak,mert a kettő között elég jelenetős különbségek is lehetnek. A másik dolog,hogy az autód erőátvitelében ott van még egy nagyon lényeges dolog a sebességváltó mű. Ami a fordulatszám és nyomatékviszonyokat módosítja, a terhelésnek megfelelően. Közel sem biztos,hogyha te dirketbe a főtengelyre ráakasztasz 4 tonnát (mert azt számoltad mdonjuk,ki,hogy a nyomatékcsúcsnál,annyit bírna el) arra a főtengelyed méretezve van, és valószínőleg nincs is. kapna egy akkor csavaró illetve hajlító igénybevételt,hogy valószínűleg pár másodperc múlva ott helyben ketté törne. Talán belátod,hogy ez attól jóval komplexebb dolog annál,minthogy ezt egyértelműen meg lehessen válaszolni. A konkrét adatok ismerete nélkül.
21f
Nos, írták már, hogy elviekben bármekkorát, csak megfelelő áttételeket kell beépíteni az emelő-rendszerbe. Annyival kiegészíteném, hogy minél több áttétet építesz be, annál nagyobb súlyt tud felemelni, de annál lassabban is fogja tudni emelni; a határt pedig az fogja jelenteni, hogy az áttétek számával növekszik a súrlódás is. Minél több áttét van beépítve, annál nagyobb lesz a rendszer össz-súrlódása, míg elérünk egy olyan szintet, amin már a sok súrlódást képtelen lesz legyőzni a motor, kevés lesz a teljesítménye hozzá. Innentől viszont már nem lehet csupán áttétekkel tovább növelni a felemelhető súly mennyiségét.
Tehát létezik elméleti határ, amin túl ha megszakadunk sem vagyunk képesek nagyobb súly felemelését kipréselni egy feltételezetten 150 kW-os gépből, de ennek kiszámítására én nem tudok vállalkozni.
Hát ha Archimedes bácit kérdeznéd ő asztat mondaná hogy aggyá nekije egy fix pontot a világegyetembe oszt kimozdícsa belőle az egész világot - akár egy béjemvé motorerejével is
ja és darus csigárara gondoltál, vagy propellerre?
vagy lejtőscsavarékre, vagy liftmotorra, vagy ha az árvíz belesodorja a tengerbe és a szökőár elvigye egy tornádóval kombinálva?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!