Hány lóerő kell egy átlagos gépkocsinak, hogy 200
km/h-val menjen?
Figyelt kérdés
2015. jan. 31. 19:39
1/10 anonim válasza:
Nem csak a lóerő a fontos, hanem a megfelelő áttételezés. A gyarkolatban egy 60-70 lóerős autót már simán lehet úgy áttételezni, hogy elérje a 200 km/h-át, csak iszonyatosan sok idő lesz, míg oda eljut, úgyhogy a biztonság kedvéért legyen inkább 90-100 lóerő.
2015. jan. 31. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 anonim válasza:
Atlagautonal 110-130 Le korul.
Elso: hulyeseg amit irtal. Attetelezhetsz te akarhogy, ha nem eleg a teljesitmeny.
2015. jan. 31. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
A közegellenállás miatt egy bizonyos lóerő feltétlenül szükséges. A "c" érték (közegellenállás együttható) még fontos paraméter és a gördülő ellenállás miatt a guminyomás is számít (csapágyazás stb)
2015. jan. 31. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Attól függ mit értesz "átlagos gépkocsi" alatt.
Egy kis-közepes homlokfelületű, áramvonalas gépkocsinak 75-80 lóerő is elég lehet, de ha nem ilyen, akkor akár 100 lóerő is kellhet hozzá.
"A Pininfarina CNR E2 a bizonyíték rá, hogy a hagyományos szedánforma is lehet hatékony, ha megszabadítják a kiálló részletektől és vastag illesztésektől. A motor 78 lóerős volt, a végsebesség 205 km/h."
A Holdon pl. elegendő akár egy lóerős motor is az autóba, hiszen légkör hiányában nem kell legyőznie a légellenállást, megfelelő méretű kerekek esetén pedig a gördülő-ellenállás sem nő nagyon meg. Sőt, egy mágnescsík felett lebegve akár az ezer kilométeres sebességet is elérheti ez az autó, csak elég hosszú ideig tartana neki.
2015. febr. 1. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 A kérdező kommentje:
#5 :D
2015. febr. 1. 12:36
7/10 Wadmalac válasza:
Cv-érték, azaz a légellenállás a legfontosabb befolyásoló tényező.
Egy lövedék-formát könnyebb gyorsan tolni, mint egy kétajtós szobaszekrényt.
Ez teljesítmény-szükségletben nagyságrendi különbséget is jelenthet.
Szereltek már Ford Transitot F1-es motorral, az túllépte a kétszázat. Ehhez kellett 2-300 LE.
Egy "formásabb" kisautónak elég lehet 100 paci is.
2015. febr. 2. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
"Cv-érték, azaz a légellenállás a legfontosabb befolyásoló tényező. "
A Cw ertek az nem a legellenallas, hanem az alaktenyezo.
2015. febr. 2. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
Egy egyszerűbb alak érdekelne, általában súly-lóerő alapján lehet nagyjából következtetni tehát pl egy 75 lóerős de 1300 kg os autó nem megy annyival mint egy 800 kg os 75 lóerős ha tudnánk hogy 1300 kg hoz hány lóerő kellene hogy pl 200 al menjen és 800 kg hoz hány lóerő kellene hogy 200 al menjen akkor tudnánk következtetni nagyjából. Persze légellenássál számít tudom de egy laiukosnak könnyebb lenne a súly-lóerővel kiszámolni. Mint a gyorsulásnál is a kocsi önsúlya osztva lóerővel és megkapjuk mennyi idő alatt van 0-100 km/h-on( plusz minusz 0,5 mp értékkel lehet kalkulálni pl vw passat sedan 1.9 tdi 110 le autókatalugos adat alapján 11,9 alatt van 100 on -->> : 1350 kg/110le= 12,2 ha kiszámoljuk. Na ugyan igy kilehetne vajon a sebességet is ?
2018. dec. 26. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 Wadmalac válasza:
"A Cw ertek az nem a legellenallas, hanem az alaktenyezo"
Én nem azt írtam, hogy a Cw érték és a légellenállás ugyanazt jelenti, de jelen esetben a Cw érték határozza meg a légellenállást.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!