Aki ért a matekhoz az eltudná nekem magyarázni (írásban), hogy az egyenletek mik mert amikor vettük ezt akkor beteg voltam és összintén a tankönyv nem ír róla, hogy pl a x+3. (x-2) =10 Aki ezt érti az leírná értelmesen a . Jel az a szorzást jelzi?
Nem tudom nálad mit jelent a pont, nálam a tizedestörtekben fordul elő. Okos emberek már feltalálták a * karaktert a szorzás írásban való jelölésére.
Amúgy meg ez egy másodfokú egyenlet lesz, ha a zárójelen belül lévő tagokat beszorzod a kívül lévőkkel majd átrendezed az egyenletet. Sok sikert hozzá. Ja és magyaróráról se kéne hiányoznod.
@ 1.:
"Nem tudom nálad mit jelent a pont"
Pedig világosan leírta, hogy a szorzást, csak figyelmesen kellett volna olvasnod.
"nálam a tizedestörtekben fordul elő"
Pedig magyar nyelvterületen tizedesvesszőt használunk, nem pontot.
"Okos emberek már feltalálták a * karaktert a szorzás írásban való jelölésére."
Ő meg ezt még nem tudta, na, bumm... (Te meg 4 hibát követtél el a saját pár sorodban, szóval nincs mire verned magad.)
"Amúgy meg ez egy másodfokú egyenlet lesz"
Egy túrót lesz másodfokú, sima első fokú.
"Ja és magyaróráról se kéne hiányoznod."
Teljesen jogos. De láthatóan neked is vannak hiányosságaid a vesszőhasználatot illetően...
.......
@ Kérdező:
A tankönyvekben gyönyörűen le szokták írni az egyenletek megoldásának lépéseit. Sőt, már alsó tagozaton is voltak ilyesmik, csak nem egyenletnek hívtátok, hanem nyitott mondatnak. Ha jól sejtem, 7.-es vagy; úgyhogy szépen vedd elő a 6.-os és 7.-es tankönyveidet, és nézd át az összes magyarázatot és példát mindkettőben.
Túl bonyolult ahhoz, hogy írásban röviden el lehessen magyarázni; ezt az egyet megmutatom, de ettől még nem fogod tudni, csak sok-sok gyakorlás után.
x + 3 * (x - 2) = 10
Első lépés a zárójel felbontása:
x + 3x - 6 = 10
Második lépés az összevonás:
4x - 6 = 10
Harmadik lépésben mindkét oldalhoz 6-ot adunk:
4x = 16
És végül mindkét oldalt osztjuk 4-gyel:
x = 4
Ellenőrzés behelyettesítéssel:
4 + 3 * (4 - 2) = 10
Végigszámolod, stimmt. :)
Ha ez valoban szorzas akkor marhara masodfoku lesz utolso szoval a tied rossz.
Felbontas utan
x negyzet +3x-2x-6=10
Osszevonas
X negyzet +x-6=10
Nullara rendezes
X negyzet +x-16=0
Innentol pedig rabizom a szamologepedre mert az iPademen nincs gyokjel a gepeleshez xD lenyegeben csak rendezd az egyenletet ugy h x legyen az egyik oldalon onmagaban. Van erre mar egy kifejlesztett keplet de te is meg tudod csinalni!
Marhára elfelejtetted a műveleti sorrendet, szóval a tiéd rossz... :(((
Ált. isk. 2. osztály: a szorzás erősebb, mint az összeadás, tehát először azt végezzük el.
Akkor lenne másodfokú, ha az x + 3 zárójelben lenne, de nincs.
példa! tuti nem jó de mi így csinnáltuk régen valahogy...
x+3. (x-2) =10
x+3.x-2=10 /-x
x+3.2=10 /-3
x+2=7 /-2
x=5
de ez 100%-ék hogy NEM jò!
de nem csak (/-) ilyet lehet! kell még szorozni osztani hozzá adni... feladatol függ.
Nem akarom elhinni, hogy ezt senki nem tudta megoldani...
(kik járnak ide észt osztani, ha egy ilyen feladat nem megy???)
Ha a . szorzásjel, akkor:
x+3.(x-2) =10
először bontom a zárójelet
x+3x-6=10
összevonom az x-eket:
4x-6=10
hozzáadok hatot:
4x=16
osztok néggyel:
X=4
A kérdésedre is válaszolva:
az egyenlet ugyanaz, mint a nyitott mondat.
Az a lényege, hogy ki kell számolnod, hogy mennyi az X értéke.
Nyitott mondatként így hangzik a feladat:
Gondoltam egy számra (ezt jelöltjük X-szel).
Hozzáadtam ehhez a számhoz a gondolt számnál kettővel kisebb szám háromszorosát.
Így a végeredmény 10 lett.
Melyik számra gondoltam?
Ez a szöveg van felírva "matematikai nyelven", ami maga az egyenlet.
A megoldása úgy megy, hogy (ebben az esetben) bontjuk a zárójelet, összevonunk. Utána elérjük, hogy az X egyedül maradjon és minden más az egyenlőségjel másik oldalára kerüljön.
Így megtudjuk, hogy az X melyik számot jelöli, vagyis melyik a gondolt szám.
@ 6.:
Én meg tudtam oldani. Kb. ugyanazt írtam le, mint te, és ugyanaz az eredmény jött ki, mint neked. (Sőt, még ellenőriztem is.)
De azért örülök, hogy így legalább KÉT jó válasz van már erre a kérdésre a rosszak mellett. :D
Berta Wooster:
bocsánat, igazad van, csak kiakadtam, hogy ilyen egyszerű feladatra annyi zöldséget láttam és valahogy a tiéd mellett elsiklott a szemem.
Most már csak az lenne érdekes, hogy a nehéz, de sikeres "szülés" hogyan érintette a kérdezőt? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!