Mit csinál az animátor? Azt tudom hogy filmeketokészit meg ilyenek. Ha valaki annak megy szépen kell tudni rajzolni?
Hogy szépen? Egyenesen művészi szinten kell tudnia.
Feledata főleg, hogy a vázlattervekből (rajzokból) megalkossa a 3d animációt. Nagy figyelmet kívánó munka, mert a részletekre kell figyelni igazán.
Animátoroknak is több fajtája van. Van, aki karaktereket készít, van aki csak fákat, vagy épületeket... Egy ember egy konkrét dologgal foglalkozik. Külön vannak víz, vagy füst animátorok. Ez függ a filmektől is nagyban, meg attól, hogy mit kérnek tőle.
Konkrétan az animátorra vagy általában a rajzfilmkészítésben közreműködő pozíciókra vagy kíváncsi?
Először is: lehetsz olyan művész, aki saját maga házilag készít animációkat. Ez esetben te töltöd be az összees pozíciót (de itt is lehet másokkal együttműködni), és neked kell megoldanod azt is, hogy pénzt hogyan csinálsz belőle. Az internetnek és a számítógépes szoftvereknek hála, ma már lehetséges, hogy ezt akár csak a saját komputereddel (és esetleg egy profi rajztáblával és szoftverrel) és különféle adománygyűjtő szájtok segítségével (Kickstarter, Patreon stb.) megtehesd. Mindenképpen beszélj más művészekkel akik már tapasztaltak, hogy nekik mi vált be; a veled egykorú feltörekvőkkel, hogy munkatársakra/barátokra tegyél szert; és persze fontos, hogy hirdesd magadat, tehát legyél jelen a neten, tölts fel folyamatosan új tartalmat, új képet/rajzot, hogy a leendő nézőid tudjanak rólad (és segítsenek eltartani a munkádat). A DeviantArt, Tumblr és hasonló közösségi oldalak jók ilyesmire, de saját honlap/blog is remek.
A második irány (a kettő nem zárja ki persze egymást), az ha egy nagyobb csapatban akarsz dolgozni, egy nagyobb stúdió projektjén. Nyilván ide is kell tapasztalad, bemutatható rajzok/eredmények stb., ha felvételt akarsz nyerni. Itt nyilván nagyobb a munkamegosztás, tehát különböző fázisokat más ember végez:
FORGATÓKÖNYVÍRÓ:
megírja a történetet és a szöveget, a szereplők viselkedését.
GRAFIKUS TERVEZŐ: a képi megjelenítés terveiért felelős, (még nem az animációért, csak a vizuális tervekért), tovább bontható olyan szakmákra, mint:
KARAKTERTERVEZŐ/KARAKTERRAJZOLÓ:
elkészíti a szereplők kinézetét.
HÁTTÉRTERVEZŐ/HÁTTÉRRAJZOLÓ:
megrajzolja a mozdulatlan háttereket.
BEÁLLÍTÁSTERVEZŐ (layout artist):
a kamerabeállásokat, fényeffektusokat, esetleg mozgó háttérelemeket koordináló művész.
KÉPES FORGATÓKÖNYV (STORYBOARD) RAJZOLÓ:
a szöveges forgatókönyv és a karakter- és háttértervek alapján elkészít egy képregényszerű vázlatot a végső filmről (egy képkocka egy mozdulatsor vagy egy kameraváltás itt, de már utal a végső kamerabeállásokra, mozdulatokra, stb.)
és akkor most jön az:
ANIMÁTOR:
Ő az aki a tényleges mozgásért fog felelni. Elkészíti kockáról kockára a teljes mozgáshoz szükséges összes rajzot. Jól kell tudnia grafikus programokkal dolgoznia
(Adobe After Effects, Adobe Premiere, Autodesk3ds Max, Autodesk Maya, Adobe Flash, stb.) és jó, ha türelmes, mert 1 perc animáció = min. 700 képkocka :D
És akkor jönnek a többi szakmák még: a rendező, aki az egészet összefogja, a vágó, az összes hangért felelős szakma (szinkronszínészek stb.), a marketing és pénzügyi osztály (akik mérik és beosztják az elköltött pénzt és időt, és hirdetik/eladják majd a kész filmet).
Az animátorok is tovább bomlanak néha: külön karaktermodellező, textúrázó, stb.
Itt egy jó folyamatábra:
Ha ilyen területen akarsz dolgozni, akkor egy digitális művészet és animáció szakos egyetem vagy főiskola ajánlott (már ha jó az iskola; nem a diplomáért (csak) adják majd a munkát, hanem mert megtanultad, hogy hogyan kell szabályosan rajzolni vagy grafikus szoftverekkel bánni).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!